kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۶۹۱
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲

آماده‌باش کامل ترافیکی شهر برای اول مهر

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جلسه شورای شهر به ارائه گزارش اقدامات این معاونت در طرح استقبال از مهر پرداخت.


به گزارش خبرگزاری فارس، جعفر تشکر هاشمی در جلسه علنی دیروز شورا به شرح گزارش فعالیت‌های معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری در طرح استقبال از مهر پرداخت.
وی ابتدا به ارائه آماری از وضعیت مدارس شهر تهران گفت: تعداد کل مدارس شهر تهران 3900 مدرسه شامل 1700 ابتدایی، 900 راهنمایی و 1300 دبیرستان است، همچنین تهران هزار و 222 دانش‌آموز دارد که شامل 650 هزار نفر ابتدایی، 242 هزار نفر راهنمایی و 330 هزار نفر دبیرستان است. تعداد تقریبی کل دانشجویان شهر تهران نیز 930 هزار نفر می‌شود که 558 هزار نفر از آنان زن و 372 هزار نفر مرد هستند.
وی در ادامه تمهیدات لازم در محدوده معابر منتهی به مراکز آموزشی را شامل ایمن‌سازی با نصب تابلو، علائم و تجهیزات ترافیکی، ساماندهی توقف و بهره‌وری معابر با نظارت و اعمال مقررات پلیس راهور، مدیریت بر عملکرد سرویس‌های مدارس و مراکز آموزشی، آموزش و ارتقای فرهنگ عبور و مرور و برگزاری دوره‌های آموزشی برای رانندگان سرویس مدارس برشمرد.
وی در ادامه به تشریح اقدامات هر یک از سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه معاونت حمل و نقل و ترافیک در طرح استقبال از مهر پرداخت.
مهم ترین اقدامات مترو را کاهش فاصله اعزام قطارها، کنترل و تجهیز سیستم‌های ایمنی و دفاع حریق، افزایش پوشش امدادی و راه‌اندازی 48 دستگاه پله برقی جدید تا مهرماه اعلام کرد.