kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۶۸۹
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲

حوادث کوتاه از کشور


    تصادف خونین پیکان با موتورسیکلت
سرویس شهرستان‌ها: رئیس پلیس راه خوزستان گفت: ساعت 20 و 22 دقیقه شامگاه دوشنبه به دنبال وقوع یک مورد تصادف جرحی در محور «شوش- اندیمشک» حوالی روستای «قلعه نصیر» از توابع شهرستان شوش خوزستان، ماموران انتظامی و امدادی به محل اعزام شدند.
سرهنگ قاسم قدرتی افزود: در این حادثه یک دستگاه سواری پیکان با یک موتورسیکلت برخورد کرد و هر دو وسیله نقلیه واژگون شدند.
وی یادآور شد، در این تصادف، هر سه سرنشین موتورسیکلت شامل مرد 45 ساله و دو جوان 20 و 21 ساله به همراه یک نفر سرنشین سواری پیکان که زنی 25 ساله بود، به دلیل شدت جراحات در دم فوت شدند.
علت بروز این سانحه از سوی کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.
سقوط پراید به دره
رشت- فارس: فرمانده پلیس راه گیلان گفت: در اثر سقوط یک دستگاه سواری پراید به دره در جاده کوهستانی پونل رضوانشهر به خلخال هر دو سرنشین خودرو در دم کشته شدند.
مهیار رستگار افزود: علت بروز این حادثه در دست بررسی است.
امواج خزر 2 جوان را با خود برد
لنگرود- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی لنگرود گفت: دو جوان 26 و 31 ساله اهل و ساکن قزوین در ساعات اولیه صبح برای شنا به مناطق ممنوعه این شهرستان رفته بودند که قربانی بی‌احتیاطی خود شدند.
حسین نیک‌فرد با بیان اینکه ماموران پلیس پس از اطلاع از حادثه مذکور بلافاصله به ساحل چمخاله رفتند، تصریح کرد: در این ساحل با جسد نیمه‌جان دو جوان که توسط ناجیان به بیرون از آب کشیده شده بودند مواجه شدند.
وی با اشاره به این که دو جوان با کمک مردم به بیمارستان منتقل شدند، یادآور شد: کمک‌ها برای نجات جان این دو جوان مثمرثمر واقع نشد و به دلیل ورود آب زیاد به شش‌ها در بیمارستان فوت کردند.
هروئین در کابین کامیون
اصفهان- فارس: فرمانده انتظامی نایین گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید شرافت اصفهان در ادامه شناسایی و انهدام باندهای قاچاق مواد مخدر، در یک عملیات ویژه و حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون بنز باری که از یزد عازم تهران بود مشکوک و آن را متوقف کردند.
رجبعلی مختاری افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار 9 کیلو و 800 گرم مواد مخدر از نوع هروئین که به طرز ماهرانه‌ای در داخل کابین خودرو جاسازی شده بود، کشف شد.
وی با اشاره به دستگیری یک نفر در این زمینه گفت: متهم به همراه پرونده قضایی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
قاچاقچیان ناکام ماندند
سرویس شهرستان‌ها:سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان «جهرم» با برپایی ایست و بازرسی مقطعی در محور «لارستان - جهرم» و کنترل خودروهای عبوری، به یک دستگاه خودرو پژو 405 مظنون شدند.
سرهنگ «محمدجعفر تولایی» ادامه داد: راننده خودرو به محض مشاهده ماموران متواری شد اما پس از طی مسافتی تعقیب و گریز خودرو متوقف و در بازرسی از آن 65 کیلوگرم تریاک کشف شد.
کشف تریاک در اصفهان
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف 97 و 250 گرم تریاک در عملیات‌های دیگر توسط ماموران یگان تکاوری و ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان‌های نایین، لنجان و شهرضا خبر داد و گفت: در این ارتباط 7 نفر از قاچاقچیان دستگیر شدند.
آقاخانی اضافه کرد: در عملیات‌های انجام شده تعداد 6 دستگاه خودروی سبک و سنگین توقیف، یک کارگاه که در آن به صورت مخفیانه تریاک توزیع می‌شد پلمپ شد و تمامی متهمان دستگیر و همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شدند.
دریافت تسهیلات با جعل اسناد
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس آگاهی فارس گفت: نماینده حقوقی یکی از بانکهای شیراز با طرح شکایتی مدعی شد که متصدی یک شرکت در شیراز با همکاری دو کارمند بانک اقدام به جعل وثیقه ملکی و مدارک مربوطه کرده و از این طریق مبلغ 23 میلیارد ریال تسهیلات بانکی دریافت کرده‌اند.
سیروس حیدری ادامه داد: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد که متهمان با جعل در گزارش کارشناسی، مبلغ ارزیابی وثیقه ملکی را افزایش داده و متصدیان شرکت اقدام به اخذ تسهیلات غیرمجاز از بانک کرده و از بازپرداخت آن خودداری ورزیده‌اند.
رئیس پلیس آگاهی فارس با بیان اینکه در این ارتباط 3 نفر دستگیر شده و در تحقیقات صورت گرفته به جرم ارتکابی اقرار کردند، افزود: متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
انهدام شرکت هرمی
رشت- خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی آستارا گفت: با شناسایی یک شرکت هرمی 23 نفراز اعضای فعال آن با هماهنگی مقامات قضایی دستگیر شدند.
رحیم مهدی‌زاده با بیان اینکه افراد دستگیر شده با سر شبکه‌های دیگری هم ارتباط داشتند افزود: سود عضویت در این شرکت‌ها به طور معمول عاید افراد فعال در سر شبکه‌های این باندها می‌شود و افراد زیر مجموعه سودی دریافت نمی‌کنند.وی با بیان اینکه 23 عضو این شرکت هرمی که غیر بومی بودند در عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر شدند افزود: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.
پلمب کارگاه متخلف
پاکدشت - فارس: فرمانده انتظامی پاکدشت از پلمب کارگاه تولید لواشک غیر بهداشتی خبر داد و گفت: با کسب خبری مبنی بر فعالیت غیرمجاز کارگاه تولید لواشک غیربهداشتی در یکی از روستاهای فرون‌آباد موضوع در دستور کار مأموران انتظامی کلانتری 12 فرون‌آباد قرار گرفت.
فرهاد قدسی افزود: با شناسایی کارگاه، مأموران با هماهنگی قضائی و به همراه نماینده اداره بهداشت به محل عزیمت و در اقدامی غافلگیرانه متهم به نام «ر-ت» که خود را متصدی کارگاه معرفی می‌کرد دستگیر و در بازرسی از کارگاه ضمن مشاهده فعالیت خط تولید لواشک غیربهداشتی، مقدار زیادی لواشک غیراستاندارد فله و بسته‌بندی شده کشف کردند.
رهایی از مجازات قصاص
تاکستان- ایسنا: مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان شهرستان تاکستان از رهایی یک زندان محکوم به قصاص خبر داد. بهزاد طاهرخانی در این باره گفت: با پیگیری انجمن حمایت زندانیان تاکستان و جمعی از روحانیون معظم شهر اسفرورین، خانواده مقتول رضایت خود را اعلام و زندانی از قصاص نفس نجات یافت.وی اضافه کرد: این زندانی که به جرم قتل به قصاص نفس محکوم شده و مدت سه سال در زندان تحمل حبس می‌کرد، با رضایت اولیای دم، یک بار دیگر فرصت زندگی یافت.
کشف گوشی همراه قاچاق
اراک- فارس: فرمانده انتظامی دلیجان گفت: در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی گسترده مأموران انتظامی دلیجان از تردد یک دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق در محور اصفهان- دلیجان مطلع و بلافاصله اکیپی از مأموران برای بررسی دقیق موضوع در محل حاضر شدند.
حمزه امین‌نژاد تصریح کرد: پس از چند ساعت کنترل خودروهای عبوری محموله مذکور شناسایی شد که پس از دستور ایست پلیس اقدام به فرار کرد.این مقام انتظامی استان با اشاره به توقیف خودرو متواری با عکس‌العمل مأموران انتظامی خاطرنشان کرد: پس از بازرسی از خودرو توقیفی 825 گوشی تلفن همراه قاچاق به ارزش 3 میلیارد ریال کشف و ضبط و در همین ارتباط راننده خودرو دستگیر شد.