kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۶۷۰
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱

بررسی خطرات رژیم صهیونیستی و تکفیری‌ها در دیدار میشل عون با سیدحسن نصرالله

در دیدار دبیرکل حزب‌الله با رئیس‌ حزب جریان آزاد ملی اوضاع حساس داخلی لبنان و خطر تکفیری‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری المنار، میشل عون رئیس حزب جریان آزاد ملی لبنان و نامزد احتمالی جریان 8 مارس برای انتخاب رئیس‌جمهوری روز گذشته با سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله دیدار و گفت‌وگو کرد.در این دیدار اوضاع حساس داخلی لبنان و منطقه در سایه فعالیت گروهک‌های تروریستی بررسی شد.خطر رژیم صهیونیستی و خطر تکفیری‌ها دو موضوع مهم دیگر این دیدار بود. دو موضوعی که سیدحسن نصرالله در آخرین سخنان خود به مناسبت هشتمین سالروز مقاومت درباره آنان سخن گفت و درباره دو خطر اصلی منطقه هشدار داد.
از سوی دیگر شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز تاکید کرد که گروه‌های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره خطرهایی بزرگ برای لبنان هستند اما این بدان معنا نیست که می‌توانند اهداف خود را محقق کنند.وی با تاکید بر ضرورت و اهمیت حل شجاعانه مسئله عرسال و آزادسازی نظامیان ربوده شده از چنگ داعش و جبهه النصره، خواستار پایان عملیات متقابل ربایش و کشاندن لبنان به مسیری که تروریست‌های تکفیری می‌خواهند شد.
معاون دبیرکل حزب‌الله از گروه 14 مارس خواست تا دست از توجیه تکفیری‌ها بردارند و خطاب به آنها گفت: تروریست‌های تکفیری به هیچ کس رحم نمی‌کند و حتی شما را تکفیر می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: «گزینه صحیح این است که با هم بنشینیم و درباره موضوعات مختلف و راه‌حل آنها توافق و تفاهم کنیم، سرزنش کردن راه‌حل نیست.»
همچنین شیخ محمد یزبک رئیس هیئت شرعی حزب‌الله با بیان اینکه «همه لبنانی‌ها در این لحظات خطرناک و حساس باید مسئولیت خود را بر عهده بگیرند» تاکید کرد که ملت لبنان پشت سر دولت و ارتش برای حل بحران نظامیان ربوده شده و آزاد کردن آنها از چنگ گروه‌های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره قرار دارد.
در همین رابطه روزنامه لبنانی الاخبار با تاکید بر اینکه نیروهای ارتش لبنان با استقرار در منطقه «قلعه الحصن» ارتباط شهرک عرسال و بلندی‌های مشرف بر آن را قطع کرده‌اند نوشت که عربستان اجازه ریشه‌کنی عناصر مسلح وابسته به گروه‌های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره در این منطقه را نمی‌دهد. از سوی دیگر یک منبع امنیتی لبنانی اعلام کرد که پنج موشک به مناطقی در شرق لبنان که حزب‌الله در آنها حضور دارد اصابت کرده است.
این منبع احتمال داد که این موشک‌ها از اطراف منطقه عرسال یا مناطق سوری شلیک شده باشد.