kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۶۶۷
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱
ترفند تازه آمریکا و متحدانش

حامیان تروریست‌های تکفیری ائتلاف ضد داعش تشکیل دادند!

کشورهایی که با حمایت مالی و تسلیحاتی خود گروه تروریستی تکفیری داعش را تقویت کردند اکنون دور هم جمع شده‌اند تا یک ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با داعش تشکیل دهند.

سرویس خارجی-

کشورهای غربی مدتی است تشکیل ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با داعش را در دستور کار خود قرار داده‌اند. همزمان کشورهای عربی نیز در نشستی در تایید این ائتلاف بر مبارزه با داعش تاکید کرده‌اند.
این در حالی است که همین کشورها قبلا برای تاسیس و تقویت گروه تروریستی داعش دور هم جمع می‌شدند.
پس از آنکه «جنیفر ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که 40 کشور جهان با ارسال «کمک‌های انسانی» و یا «تسلیح کردهای عراق» به ائتلاف مبارزه با گروه تروریستی داعش پیوسته‌اند اتحادیه عرب نیز از تبلیغات رسانه‌ای غرب بر علیه داعش حمایت کرد و اطاعت و فرمانبرداری کشورهای عربی از کشورهای غربی را بار دیگر ثابت کرد.
اتحادیه عرب اعلام کرده که همه تدابیر لازم را برای جلوگیری از گسترش تروریسم و مقابله با داعش شامل فعالیت‌های لازم در زمینه‌های سیاسی و امنیتی، حقوقی و فکری در پیش خواهد گرفت.
البته اتحادیه عرب هنوز هیچ‌گونه جزئیاتی در زمینه اتخاذ تدابیر لازم برای این اقدام مطرح نکرده است چرا که اعراب منتظر جزئیاتی هستند که باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در طرح ائتلاف بین‌المللی خود مطرح خواهد کرد. اوباما روز پنج‌شنبه 11 سپتامبر (فردا) در این باره سخنرانی خواهد کرد.
اوباما می‌گوید می‌خواهد یک ائتلاف قدرتمند با کشورهای خاورمیانه به عنوان بازیگران اصلی در نبرد علیه گروه تروریستی داعش به وجود بیاورد و از نمایندگان کنگره مجوز لازم برای حمله به داعش در عراق و سوریه را به دست آورد.
در واقع آمریکا درصدد خلاص شدن از ماری است که خود در آستین پرورش داده بود و با تشکیل این ائتلاف بین‌المللی هم از شر گروه تروریستی خطرناکی که به وجود آورده بود خلاص می‌شود و خود را قهرمان مبارزه با تروریسم معرفی خواهد کرد و هم هزینه این خلاصی را از کشورهای عربی خاورمیانه تامین خواهد کرد.
از سوی دیگر آمریکا و متحدان غربی آن با هزینه دیگران به راحتی جای پای خود را در کشورهای خاورمیانه باز خواهند کرد و به تعقیب منافع خود خواهند پرداخت. آرزویی که پس از وقوع بیداری اسلامی در کشورهای خاورمیانه به تاخیر افتاده بود.
تحلیلگران معتقدند که دعوای کنونی آمریکا با داعش و تلاش‌ها برای ایجاد یک ائتلاف بین‌المللی می‌تواند سرپوشی برای همکاری غرب با تروریسم باشد.
پس از جنایات وحشتناک تروریست‌های داعش در عراق و سوریه، دیگر کشورهای غربی نمی‌توانند همچون گذشته علنا با آنها همکاری کنند و تشکیل چنین ائتلاف‌هایی با هدف انحراف افکار عمومی صورت می‌گیرد.
به اعتقاد تحلیلگران پشت تمام این طرح‌ها و نقشه‌ها توطئه‌های کشورهای غربی به ویژه آمریکا و صهیونیست‌ها هستند. آنها با این توطئه همچنین می‌توانند به بهانه مقابله با گروه‌های تروریستی مرزهای کشورهای اسلامی را بدون اجازه حکومت‌های آنها درنوردند و با هواپیماهای با سرنشین یا بدون سرنشین به این کشورها حمله هوایی کنند. دیروز منابع خبری نوشتند، هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی وارد حریم هوایی سوریه شدند!
آمریکا با ایجاد چنین ائتلافی همچنین می‌تواند خود را قهرمان مقابله با تروریسم قلمداد کند.
از همه مهمتر اینکه آمریکا با این اقدام توانسته افکار عمومی کشورش را که مخالف دخالت نظامی در کشورهای دیگر هستند با خود همراه سازد.
در همین رابطه نظرسنجی صورت گرفته توسط شبکه سی‌ان‌ان نشان می‌دهد که بیش از 70 درصد آمریکایی‌ها از حمله به مواضع گروه تروریستی داعش حمایت می‌کنند.
حکومت آل سعود نیز که از حامیان اصلی گروه‌های تروریستی تکفیری در عراق و سوریه است در یک موضع کاملا فریبکارانه اعلام کرد باید با گروه تروریستی داعش مقابله کرد!شیخ عبدالعزیز آل شیخ مفتی اعظم عربستان در این باره گفت، جنگیدن با داعش واجب است.
این اظهارات در شرایطی صورت می‌گیرد که حمایت عربستان سعودی از تروریست‌های داعش برای همگان اثبات شده است.این رژیم قصد شست و شوی اذهان عمومی جهان در مورد خود را دارد و مقامات کشوری و مذهبی آن علیه داعش موضع فریبکارانه‌ای را در پیش گرفته‌اند.