kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۶۴۷
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱

کوتاه اقتصادی


* هفتمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات با پیام دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز به کار کرد. هفتمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات از دیروز به مدت سه روز در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و با حضور اساتید برجسته دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشورهای ایران، آمریکا، انگلستان، کره، ژاپن، کانادا، ایتالیا و با همیاری علمی شرکت‌های بین‌المللی و شرکت‌های داخلی گشایش یافت.
* مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با اشاره به زمان راه‌اندازی سامانه پس از معاملات بورس و ویژگی آن گفت: این پروژه ملی به صورت آزمایشی برای ذینفعان بازار سرمایه اواخر مهر راه‌اندازی و از ابتدای سال 94 به طور کامل فعالیت خواهد کرد. حامد سلطانی‌نژاد درباره دلایل تاخیر در راه‌اندازی سامانه پس از معاملات سپرده‌گذاری مرکزی گفت: در پروژه‌های ملی اعداد 3، 6 ماه و حتی یک سال تاخیر محسوب نمی‌شود و تلاش داریم تا اواخر مهر ماه این سامانه به صورت آزمایشی تحویل ذینفعان بازار سرمایه شود. وی افزود: از ابتدای سال 94 این سامانه به طور کامل بهره‌برداری خواهد شد.
* با اجرای عملیات کابل برگردان ارتباط تلفنی مشترکین با پیش‌شماره‌های 2217، 2218، 2240 الی 2243، 2680 از امروز حداکثر به مدت 48 ساعت با اختلال همراه است.
* گواهینامه بین‌المللی مدیریت خلاق از سوی اتحادیه اروپا به مدیر روابط عمومی بانک صادرات ایران اعطا شد. به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران طی مراسمی با حضور شافعی رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی، دکتر عظیمی رئيس اتاق تعاون مرکزی،‌فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران بانک‌ها، بیمه‌ها، شرکت‌‌ها و صنایع کشور، این گواهینامه به مهندس صفری مدیر روابط عمومی بانک صادرات ایران اهدا شد.
* گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد: با تامین قطعات پژو 206 تیپ 2 از منابع داخلی و خودکفایی کامل، تولید این محصول از سرگرفته می‌شود. قطعات تیپ دو خودروی 206 که از محصولات پرتیراژ ایران‌خودرو محسوب می‌شود، به صورت کامل از منابع داخلی تامین شده است. افزایش تدریجی تیراژ تولید بنابر تقاضای مشتریان در دستور کار قرار داشته و خطوط تولید نیز ظرفیت تولید و تامین نیاز بازار را دارد.
* 102 هزار و 900 تن انواع قیر روز سه‌شنبه در تالار صادراتی بورس کالا عرضه شد. در صورت وجود تقاضا این میزان عرضه تا 219 هزار تن نیز قابل افزایش بود. همچنین یکهزار و 710 تن انواع کالا با افزایش عرضه 884 تن دیگر در تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران عرضه شد. بر اساس این گزارش: 110 تن برنج وارداتی هندوستان به قیمت پایه 52 هزار و 500 ریال، 100 تن قند کارخانه قند بردسیر کرمان به قیمت 18هزار و 900 ریال، یکهزار تن گندم دورم کهکیلویه و بویراحمد به قیمت 11 هزار و 150 ریال و 500 تن برنج وارداتی هندوستان به قیمت پایه 38هزار ریال عرضه شد.