kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۶۴۴
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱

آزادسازی نرخ بلیت هواپیما و تاخیرهایی که در پرواز انجام می‌شود

با آزادسازی نرخ بلیت هواپیما نه تنها سطح خدمات هوایی افزایش نیافته بلکه به مراتب بدتر هم شده است.


به گزارش خبرنگار ما، تعدادی از مسافران شرکت ایران ایر (هما) در تماس با کیهان این مطلب را عنوان کردند. یک مسافر پرواز شماره 460 ایران ایر(هما) که قرار بود روز پنجشنبه گذشته 13 شهریور ماه به مقصد مشهد پرواز داشته باشند در این باره گفت: ساعت این پرواز طبق بلیت 05/21 دقیقه بود. ما به همراه دوستانمان حدود ساعت 30/19 در فرودگاه مهرآباد حاضر بودیم. یکباره اعلام شد به علت تاخیر پرواز ساعت 30/23 دقیقه انجام خواهد شد.
وی افزود: در ساعت اعلام شده با تاخیر نیز پرواز انجام نگرفت و بالاخره ساعت یک بامداد روز جمعه 14 شهریور وارد هواپیما شدیم. در انتظار انجام پرواز بودیم که ناگهان صدای خلبان از بلندگوهای هواپیما پخش شد. وی آغاز به ایراد سخن کرد و از مشکلات پرواز، افزایش بار مسافران، مشکلات بنزین هواپیما و... سخن گفت.مسافران با حالتی تعجب‌برانگیز  به یکدیگر می‌گفتند حال چه وقت سخنرانی است و آن‌هم از سوی خلبان. برخی از مسافران نیز که عصبی و ناراحت بودند زبان به اعتراض گشودند ولی یک نفر از مسئولان فرودگاه و یا شرکت هما پاسخی برای این‌همه تاخیر نداشت. بالاخره پرواز 460 ایران ایر(هما) به مقصد مشهد ساعت 3 بامداد جمعه انجام شد. این مسافر گفت: مردم مشکلات را درک می‌کنند و حاضر به هرگونه همکاری در این زمینه‌ها هستند ولی وقتی به آنها توضیح داده نمی‌شود، آن‌را به نوعی توهین می‌دانند. وی افزود: اگر اشکالی در وضعیت هواپیما بود یا مسئله دیگر باید به مردم توضیح داده می‌شد، نه اینکه جناب آقای خلبان بعد از 4 ساعت تاخیر که مردم وارد هواپیما شده‌اند برای وقت‌گذرانی، سخنرانی کند. مسافر دیگری که از قم به تهران آمده بود تا مسافر این پرواز برای مشهد باشد گفت: بنده به اتفاق خانواده‌ام به‌خاطر اینکه از پرواز جا نمانیم و ضمناً 5/1 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه باشیم، ساعت 30/18روز پنجشنبه وارد فرودگاه مهرآباد شدیم. وی افزود: روزی که قرار شد قیمت بلیت هواپیما رقابتی و آزاد شود یکی از اهداف آن افزایش سطح خدمات هوایی بود. آیا این است افزایش خدمات که تعداد زیادی مسافر در فرودگاه معطل بمانند و پرواز آنان با حدود 7 ساعت تاخیر انجام شود. وی از وزیر راه و شهرسازی خواست در این زمینه اقدام و قانونی بگذارند تا از شرکت‌های متخلف نیز جریمه دریافت شود. وی گفت: اگر قرار شده نرخ بلیت هواپیما آزاد باشد، شرکت‌های هوایی نیز باید بابت تاخیر به مردم جریمه پرداخت کنند.
داستان پرواز 461
جالب است که با شکایت مسافران پرواز 460 ایران ایر (هما) ، پرواز برگشتی به شماره 461 از مشهد نیز داستان تلخ تاخیر دوباره تکرار می‌شود. یکی از مسافران این پرواز در تماس با خبرنگار ما گفت: روز یکشنبه 16 شهریور ماه همزمان با میلاد حضرت امام رضا(ع) بلیت برگشت به تهران از شرکت ایران ایر (هما) برای ساعت 45/23 دقیقه داشتم. حدود ساعت 22 وارد فرودگاه مشهد شدم و مسئولان این شرکت اعلام کردند با تاخیر، پرواز ساعت یک بامداد روز دوشنبه 17 شهریور انجام خواهد شد. به قسمت بلیت‌فروشی ایران ایر (هما) مراجعه کردم با سؤال از خانمی که در آنجا حضور داشت علت تاخیر را پرسیدم که در عین ناباوری، در پاسخ گفت: ای آقا یک ساعت چیزی نیست، این میزان تاخیر برای ما طبیعی است!!!
به او گفتم برای شما طبیعی است، ولی برای 200-300 مسافر اصلا موضوع عادی نیست. این مسافر در ادامه گفت: بالاخره ساعت گذشته از یک بامداد وارد هواپیما شدیم و پرواز حدود ساعت 30/2 بامداد انجام شد. مسافر پرواز 460 ایران ایر (هما) گفت: ظاهرا تاخیرها برای این شرکت عادی شده و وقت مردم برای آنها ارزش ندارد زیرا توضیحی در این باره ارائه نکردند. وی افزود من صبح همان‌روز با شرکت هوایی... به مشهد آمده بودم که پرواز به موقع انجام شد. جالب است که قیمت بلیت آن شرکت از ایران ایر (هما) ارزان‌تر بود. قیمت آنها 157 هزار و 700 تومان شد و قیمت ایران ایر (هما) 170 هزار و 400 تومان.
بنا به اعلام برخی مسافران، اکثر پروازهای شرکت ایران ایر (هما) ظاهرا با تاخیر انجام و علت آن هم به مردم توضیح داده نمی‌شود. مردم از مسئولان وزارت راه و شهرسازی خواهان ارائه توضیح در این باره هستند.