kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۵۹۱
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱

استقبال کم‌نظیر جوانان از طرح قرآنی 1448(اخبار ادبی و هنری)

مراسم اختتامیه طرح بزرگ قرآنی 1448 یکشنبه 16 شهریورماه در تالار همایش‌های صداوسیما برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری‌ها، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم گفت: قرآن را باید از اهل بیت(ع) فرا گرفت زیرا مفسر قرآن اهل بیت(ع) هستند و به غیر از آنها نباید سراغ کسی دیگر رفت. امیدواریم برنامه با برکت 1448 روز به روز و سال به سال رونق بیشتری پیدا کند.
وی با اشاره به نوجوانانی که در طرح قرآنی 1448 حافظ قرآن شده‌اند و به اجرای برنامه حفظ می‌پردازند، گفت: وجود این نوجوانان حافظ قرآن از برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تشویق‌های رهبر معظم انقلاب و انس ایشان با قرآن است. نمی‌دانم چند حافظ قرآن داریم؛ به یاد دارم که قبل از انقلاب اسلامی یک روحانی در حوزه علمیه حافظ کل قرآن بود که خیلی هم تشویق می‌شد اما در حال حاضر فرزندان دختر و پسر ما با قرآن مأنوس هستند که خدا را شاکریم.
حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی در پایان ضمن تشکر از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به دلیل اجرای طرح قرآنی 1448، گفت: رسانه ملی نقش زیادی در توسعه و ترویج قرآن دارد و قابلیت آن را دارد که بتواند در جامعه تحول ایجاد کند و البته برنامه‌های قرآنی مانند طرح قرآنی 1448 نیز خیلی مؤثر است و می‌تواند مردم را متحول کند.
حسن گروسی مدیر شبکه قرآن و معارف سیما هم در ادامه این مراسم گفت: بیش از چهار میلیون نفر در این طرح قرآنی شرکت کرده و از نعمات آن بهره‌مند شدند که در مقایسه با سال‌های گذشته با افزایش استقبال جوانان و نوجوانان همراه بوده است.