kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۵۶۶
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱
روز نخست مسابقات کشتی قهرمانی جهان به پایان رسید

یک مدال نقره و دو برنز برای آزاد کاران ایران

تیم ملی کشتی آزاد ایران در روز نخست مسابقات قهرمانی جهان موفق به کسب یک مدال نقره و دو برنز شد.


سرویس ورزشی-

چهل و پنجمين دوره رقابت هاي چهار وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان از صبح دیروز در سالن ژيمناستيك شهر تاشکند ازبکستان آغاز شد. در وزن 57 کیلوگرم حسن رحیمی موفق شد در دور اول مترولی از اسپانیا را ضربه فنی کند و راهی دور بعد شود. وی در دور بعد با نتیجه 8 بر 2  میکولا عیوضیان از اوکراین را مغلوب کرد. رحيمي در دور بعد و در مرحله يك چهارم نهايي با ضربه فنی (7 -1) ویکتور لبدوف قهرمان جهان از روسیه را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 5- 5 مغلوب یانگ کیونگ ایل از  كره شمالي قهرمان جهان و نفر سوم المپیک لندن شد و  به ديدار رده بندي راه يافت. رحيمي در اين دیدار با نتیجه 7 بر 4 تاكاهاشي از ‍ژاپن را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.
حسین خانی حذف شد
در وزن 70 کیلوگرم مصطفی حسین خانی در دور نخست میروسلاو کایروف نفر سوم اروپا از بلغارستان را با نتیجه 2 بر یک شکست داد. وی در دور بعد با بک زاد عبدالرحمن اف از ازبکستان مسابقه می دهد. وی در دور بعد با نتیجه 3- 3 مقابل بک زاد عبدالرحمن اف از ازبکستان مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل ياكوپ گور از تركيه، حسین خانی از دور رقابت ها کنار رفت.
محمدیان برنز گرفت
در وزن 86 کیلوگرم محمد حسین محمدیان در دور اول با نتیجه 10 – صفر آردین آبو از برزیل را شکست داد. وی در دور دوم با برنده دیدار کشتی گیران آمریکا و ترکمنستان مبارزه خواهد کرد. وی در دور دوم با نتیجه 7 بر 4 از سد ادوارد روت از آمریکا گذشت. محمديان در دور سوم مقال پدرو سبالوس از ونزوئلا  با نتیجه 8 بر 6 مغلوب کرد. وی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل سالاس پرز از کوبا با نتیجه 4- 2 مغلوب شد و با توجه به حضور سالاس در ديدار فينال محمديان به گروه شانس مجدد راه يافت. وي در اين مرحله مقابل ماتسوموتو  از ‍ژاپن با نتيجه 10 بر صفر به برتري دست يافت و به دیدار رده بندی رفت .محمدیان در این دیدار با نتیجه 11 بر 2 از سد عظمت عثمان اف از آذربايجان گذشت و صاحب مدال برنز شد.
قاسمی به مدال نقره بسنده کرد
در وزن 125 کیلوگرم کمیل قاسمی در دور نخست با نتیجه 4 - صفر از سد الکساندر خوتسیانویسکی دارنده مدال برنز اروپا از اوکراین گذشت وی در دور بعد به مصاف برنده ژو دنگ از چین و اوکا تومویوکی از ژاپن می رود. وی در دور بعد با نتیجه 7 بر 2  ژو دنگ نفر سوم آسیا از چین را شکست داد. قاسمی در مرحله يك چهارم مقابل قربان قربان اف از ازبکستان با نتیجه 7 بر صفر به پیروزی رسید تا برای حضور در دیدار فینال به مصاف حاجی مراد گاتسالوف قهرمان نامدار جهان از روسیه برود.کمیل در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 5 بر 4 حاجی مراد گاتسالوف قهرمان نامدار جهان از روسیه را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. سنگین وزن کشورمان در رقابت فینال با نتیجه 4 بر 3 مغلوب کشتی گیر ترکیه ای شد تا به مدال نقره بسنده کند.در پایان روز نخست ایران صاحب 25 امتیاز شد تا کماکان از شانس قهرمانی برخوردار باشد. تیم روسیه رقیب اصلی ایران در راه کسب عنوان قهرمانی صاحب دو مدال طلا و یک برنز(28 امتیاز) شد.ترکیه هم در پایان روز نخست به 26 امتیاز رسید.
وزن کشی چهار وزن دوم
مراسم وزن کشی چهار وزن دوم رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان عصر دیروز در شهر تاشکند ازبکستان برگزار شد.بر این اساس در وزن 61 کیلوگرم مسعود اسماعیل پور در دور نخست به مصاف میکولا بلوتنجوک از اسلواکی می رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد با برنده کشتی میان نیام انخسیخان از مغولستان و جی هون یانگ از کره جنوبی مبارزه می کند. در وزن 65 کیلوگرم سید احمد محمدی در دور اول به مصاف ماکسی میلیان اوسرلیتنر از اتریش می رود و در صورت شکست این کشتی گیر در دور دوم با برنده دژان میتروف از مقدونیه و گئورگی بوچور از رومانی دیدار می کند. در وزن 74 کیلوگرم رضا افضلی در دور نخست با گابور هاتوش از مجارستان کشتی می گیرد و در صورت پیروزی بر این حریف در دور دوم به مصاف برنده مبارزه بین اشرف علی اف از آذربایجان و کارملو لومیا از ایتالیا می رود.در وزن 97 کیلوگرم رضا یزدانی در دور اول به مصاف سومیت از هند می رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور دوم با برنده کشتی میان ماگومد موسی یف از قرقیزستان و فیلیپ هاتر از سوئیس روبرو می شود. رقابت‌های چهار وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی جهان از صبح امروز در شهر تاشکند ازبکستان برگزار می شود.