kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۵۵۴
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱
نماینده مجلس:

خودروسازان باید قیمت تمام شده خودرو را اعلام کنند

رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: خودروسازان نمی‌توانند قدرت‌نمایی کنند بنابراین باید افرادی برای خودرو قیمت بگذارند که خودشان سهام‌دار شرکت‌های خودروسازی نباشند.


به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، عزت‌الله یوسفیان‌ملا در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با اشاره به سرمازدگی بانک‌ها در کشور با توجه به رکود اقتصادی تصریح کرد: در دولت قبلی به فرمان وزارت، بانک مرکزی بالغ بر 42 میلیارد و 350 میلیون دلار به 18 بانک دولتی و خصوصی برای ارائه ارز به مردم داد.
یوسفیان‌ملا ابراز داشت: با توجه به این اعطای بانک مرکزی مقرر شده بود که هر یک از این بانک‌ها لیست یا گزارشی از ارائه داده‌های ارزی به بانک مرکز ارسال کنند.
وی بیان داشت: با آمدن دولت جدید متاسفانه هنوز نه تنها در این امر گزارشی از سوی بانک‌های دولتی و بانک‌های خصوصی ارائه نشده بلکه این امر موجب بی‌سرانجامی در اقتصاد بانکی کشور شد.
رئیس کمیسیون بودجه و مفاسد اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه در این امر چندین بار از وزیر اقتصاد خواسته شد تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد، اظهار داشت: با توجه به این تاکیدات تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
وی در پاسخ به سوالی در امر قیمت خودرو و تاکید بر اعلام قیمت تمام شده خودرو از سوی خودروسازان گفت: در این راستا هر ایرانی موظف است بداند که چه مقدار برای خودرو خود سود پرداخت می‌کند.