kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۵۵۱
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

آگهی‌های دولتی باید به صورت عادلانه بین نشریات توزیع شود

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه باید در توزیع آگهی‌های دولتی به تمام نشریات به صورت عادلانه برخورد کرد، گفت: نباید فردی به دلیل فعالیت‌های سیاسی و ارتباطات شخصی سهم بیشتری از آگهی‌ها ببرد.


حسین نوش‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، گفت: مدیران استان و استانداران باید در امر رسانه و مطبوعات نظارت لازم را داشته باشند تا منافعی در چارچوب قوانین نظیر ارائه آگهی‌های دولتی، انحصار وراثت، دادگستری و ثبت اسناد در اختیار نشریات به صورت یکسان قرار گیرد.
وی با تاکید بر لزوم عدالت در توزیع آگهی‌های دولتی خاطرنشان کرد: نظارت مسئولان استانی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است و نباید فردی به دلیل فعالیت‌های سیاسی و ارتباطات شخصی سهم بیشتری از آگهی‌ها ببرد. معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ارشاد اسلامی بیان کرد: باید در توزیع آگهی‌های دولتی به تمام نشریات به صورت عادلانه برخورد کرد و برای جذب آگهی‌های بخش خصوصی نیز در مطبوعات تلاش شود. نوش‌آبادی گفت: مطبوعات باید در کنار فعالیت‌های فرهنگی برای بقای خود بتوانند بخشی از درآمد خود را از طریق آگهی‌های خصوصی تامین کنند و هفته‌نامه‌ها و ماهنامه‌ها باید در قالب کار خود به دولت وابستگی نداشته باشند. وی با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات هماهنگ خانه مطبوعات سراسر کشور گفت: در انتخابات خانه مطبوعات دخالتی مستقیم از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد صورت نمی‌گیرد و این وزارتخانه در این راستا تنها به عنوان ناظر و حامی است و از هیچ‌گونه مشاوره و کمک‌رسانی دریغ نمی‌کند.