kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۵۳۴
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱
برای دانشجویان و دانش‌آموزان

مترو اول مهر رایگان است

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اقدامات ویژه شهرداری برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، گفت: در روز اول مهر 250 هزار نفر به ظرفیت حمل و نقل اتوبوسرانی پایتخت اضافه می‌شود.


به گزارش ایسنا، مجتبی عبداللهی همچنین اظهار داشت: اضافه کردن 173 اتوبوس دوکابین و 16 اتوبوس تک کابین به خطوط بی‌آرتی را برای خدمات‌رسانی به مردم در اول مهر در دستور کار داریم.
وی ادامه داد: 16 هزار دستگاه تاکسی برای سرویس حمل و نقل مدارس نیز برای اول مهر پیش‌بینی شده است. در مترو نیز با پیش‌بینی قطارهای بیشتر در روز اول مهر خدمات لازم به مردم ارائه می‌شود.
عبداللهی از رایگان بودن استفاده از مترو در روز اول مهرماه برای تمامی دانش‌آموزان و دانشجویان خبر داد و با اشاره به ترافیک سنگین در این روز گفت: با هماهنگی با پلیس راهور و تشکیل ستادی در شهرداری در این زمینه نیز اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.
وی در ادامه سخنان خود در برنامه تهران 20، با بیان اینکه شهرداری تهران در طول سال دو مرحله کار نظافت شهر را انجام می‌دهد که یکی از آنها برای اول مهر است، گفت: معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با همکاری مناطق 22گانه اقدامات گوناگونی را در بیش از 85 آیتم در مدت 40 روز در زمینه نظافت شهر انجام می‌دهد که این خدمات از 10 شهریور شروع شده و 20 مهر نیز به پایان می‌رسد.
معاون شهردار تهران در ادامه افزود: در حوزه معاونت فرهنگی- اجتماعی نیز فعالیت‌هایی از قبیل رسیدگی به کتابخانه‌های مدارس و تأمین نیازمندی‌هایشان، رسیدگی به نمازخانه‌های مدارس و... را در دستور کار داریم.
وی با اشاره به اینکه چهار سال است که «زنگ دانش‌آموز شهید» در مدارس با همکاری سازمان بهشت زهرا(س) نواخته می‌شود، گفت: 36 هزار دانش‌آموز شهید داریم که 650 نفرشان در بهشت زهرا(س) دفن هستند.
وی همچنین در مورد نمایشگاه نوشت‌افزار «باز باران» که از 12 تا 22 شهریور در 10 نقطه شهر تهران برگزار شده است، گفت: این اولین بار بود که این نمایشگاه با این کیفیت برگزار شد. همچنین در فروشگاه‌های شهروند نیز کیف، کفش و نوشت‌افزار با 10 الی 35 درصد تخفیف ارائه می‌شود.