kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۲۶۱
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۴
سرپرست دادسرای ویژه قتل خبر داد

افزایش کشته‌شدگان آنتونوف به 40 نفر

سرپرست دادسرای ویژه قتل گفت: با مرگ یکی دیگر از مسافران هواپیمای سقوط کرده تعداد کشته‌شدگان این سانحه به ۴۰ نفر رسید.


محمد شهریاری با اعلام این مطلب افزود: روز گذشته خانم شکاری یکی از مصدومان سانحه هوایی اخیر در تهران بر اثر شدت جراحات وارده فوت کرد.
وی افزود: این خانم مادر همان نوزادی است که از میان مسافران زنده مانده و متأسفانه دو هفته قبل نیز پدر این نوزاد به دلیل شدت جراحات وارده فوت کرده بود.
سرپرست دادسرای ویژه قتل خاطرنشان کرد: با توجه به مرگ این مسافر جمع کشته‌شدگان این سانحه به 40 نفر رسید و 8 نفر از مصدومان هم از بیمارستان مرخص شده‌اند.
وی تصریح کرد: پرونده حادثه در کمیسیون سوانح سازمان هواپیمایی در حال بررسی است و جعبه سیاه هواپیما شامل CVR و FDR بازخوانی شده است.
شهریاری گفت: تمامی اجساد با توجه به سوختگی درجه بالا در کمتر از 48 ساعت با آزمایش DNA تحویل خانواده قربانیان شد.
وی خاطرنشان کرد: باید از پیش‌داوری در این خصوص خودداری کرد و منتظر نظریه کارشناسی کمیسیون سوانح ماند.
شهریاری گفت: حضور خانواده‌های مرحومین و مصدومین و طرح شکایت و پیگیری مستمر برای پرداخت خسارت قربانیان و اعلام آمادگی شرکت بیمه مذکور برای این امر و همچنین تحویل اموال و انتقال آنان به دادسرا برای شناسایی و تحویل به بازماندگان و دلجویی و پرداخت خسارت جانبی به خانواده جان‌باختگان از دیگر اقدامات انجام گرفته بوده است.
سرپرست دادسرای ویژه قتل تهران تصریح کرد: بیشتر تلاش‌های صورت گرفته با این هدف انجام شد که از وقوع سوانح بعدی مشابه پیشگیری شود.
ساعت 9:20 دقیقه یکشنبه نوزدهم تیر هواپیمای مسیر تهران - طبس سپاهان‌ایر با 48 سرنشین هنگام بلند شدن از انتهای باند فرودگاه مهرآباد یک موتور خود را از دست داد و در شمال جاده مخصوص کرج محدوده کارخانه شیشه مینا سقوط کرد.
در این سانحه از مجموع 48 سرنشین هواپیما 37 نفر در دم کشته شدند و یک نفر نیز از مسافران در بیمارستان پیامبران جان خود را از دست داد و دو نفر دیگر نیز بعداً از بین رفتند به این ترتیب تعداد کل جان‌باختگان این حادثه به 40 نفر رسید.