kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۲۴۹
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۱

حوادث کوتاه از کشور


خزر باز هم قربانی گرفت
نوشهر - ایرنا: رئیس هیئت نجات غریق غرب مازندران از غرق شدن دو جوان سنندجی در دریای خزر محدوده ساحلی نوشهر در منطقه غرب مازندران خبر داد.
«حجت‌الله کیمیایی‌راد»، گفت: این افراد 27 و 21 ساله حدود ساعت 2 و 30 دقیقه بامداد چهارشنبه در منطقه ساحلی «دهنو» خارج از طرح‌های سالم‌سازی دریای حوزه شهری نوشهر وارد دریا شده بودند.
طبق آمار منابع رسمی، از ابتدای فصل شنا تاکنون 24 تن در دریای خزر محدوده ساحلی غرب مازندران غرق شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 65 درصد کاهش داشته است.
کشف یک تن مواد مخدر
زاهدان - فارس: فرمانده  انتظامی سیستان‌وبلوچستان از کشف یک تن و پنج کیلوگرم مواد مخدر طی دو عملیات پلیسی با قاچاقچیان مسلح خبر داد.
حسین رحیمی گفت: ماموران نیروی انتظامی در محورهای فرعی خاش - زاهدان به یک دستگاه خودروی زانتیا مشکوک و دستور ایست دادند اما قاچاقچیان با تیراندازی به طرف ماموران متواری شدند. وی افزود: ماموران با شلیک گلوله به لاستیک خودروی قاچاقچیان آن را متوقف ساختند اما قاچاقچیان با استفاده از تاریکی شب متواری شدند.
رحیمی گفت: ماموران در بازرسی از خودرو قاچاقچیان تعداد 60 بسته حاوی 605 کیلوگرم تریاک را کشف و ضبط کردند.
وی با اشاره به عملیات دیگر ماموران نیروی انتظامی شهرستان ایرانشهر گفت: در این عملیات ماموران به خودروهای تویوتا و پژو 405 دستور ایست دادند که سرنشینان آنها با ماموران به صورت مسلحانه درگیر شدند. رحیمی تصریح کرد: پس از یک ساعت درگیری ماموران موفق به دستگیری 2 قاچاقچی و توقیف خودروهای آنها شدند. این خودروها حامل 400 کیلوگرم تریاک بودند.
اتوبوس با باک اضافه
یزد - خبرنگار کیهان: رئيس پلیس راه استان یزد گفت: ماموران پلیس راه یزد - کرمان اتوبوس مسافربری «ولوو» با یک باک اضافه توقیف و آن را روانه پارکینگ کردند. سرهنگ احمد مظفری افزود: با توجه به غیراستاندارد بودن باک دوم و همچنین حمل سوخت قاچاق، خودرو توقیف شد.
وی از کشف 410 لیتر گازوئیل قاچاق از این اتوبوس خبر داد و افزود: راننده خودرو جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.
مرگ در آتش
جاسک - فارس: رئيس اورژانس جاسک اظهار کرد: واژگونی یک دستگاه خودرو پژو 405 ساعت 23 چهارشنبه‌شب در مسیر جاسک - میناب در 90 کیلومتری غرب شهرستان جاسک، منجر به کشته شدن پنج نفر و زخمی شدن دو نفر شد.
مهراب افغان با بیان اینکه افراد فوت شده کاملا در آتش سوخته‌اند، گفت: دو نفر مصدوم از سوی عوامل اورژانس به بیمارستان خاتم‌الانبیاء جاسک منتقل شدند و دیگر سرنشینان از صحنه متواری شدند.
گفته می‌شود مسافران خودرو از اتباع خارجی غیرمجاز بوده‌اند.
دستگیری قاچاقچی مواد مخدر
کرمانشاه - خبرنگار کیهان: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: در یک عملیات فرا استانی 118 کیلو و 800 گرم مواد کشف شد. علی شمشیری افزود: در این ارتباط دو قاچاقچی عمده مواد مخدر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
فروش موتورسیکلت‌های قاچاق
اصفهان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه متصدی یک نمایشگاه و فروشگاه موتورسیکلت در شهر اصفهان اقدام به نمایش و فروش موتورسیکلت‌های سنگین خارجی با قیمت‌های عجیبی از یک تا یک میلیارد و 500 میلیون ریالی کرده موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.
سرتیپ عبدالرضا آقاخانی افزود: پس از تحقیقات کارآگاهان مشخص شد متصدی این فروشگاه برای اولین بار در کشور اقدام به فروش موتورسیکلت‌های گرانقیمتی کرده است که نمونه آن در هیچ جای کشور وجود ندارد و از طرفی تمامی این موتورسیکلت‌ها به صورت قاچاق وارد شده‌اند.
وی افزود: ماموران در بازرسی از نمایشگاه مزبور 19 موتورسیکلت به ارزش 19 میلیارد ریال کشف و متصدی آن را دستگیر کردند. متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
سرقت در ساری دستگیری در اصفهان
* با تلاش ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان، در بازرسی از یک دستگاه کامیون باری 20 تن شمش آهن مسروقه که از شهرستان ساری به سرقت رفته بود کشف و سارق آن نیز دستگیر شد.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان اصفهان با بیان این مطلب افزود: متهم قصد داشته 20 تن شمش مسروقه را در اصفهان به فروش برساند.
سرهنگ حسین یاردوستی تصریح کرد: طی تحقیقات بیشتر مشخص شد متهم دارای 300 فقره سابقه سرقت بوده و تحت تعقیب مقامات قضایی شهرستان ساری است. لذا متهم تحویل مقامات قضایی شد.
لباس قاچاق به بازار نرسید
یزد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان یزد از کشف بیش از 6 هزار و 700 ثوب انواع لباس خارجی قاچاق توسط ماموران پلیس این استان خبر داد و گفت: در این ارتباط یک نفر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد. سرهنگ ایرج کاکاوند افزود: ارزش این محموله قاچاق بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است.
واژگونی خودرو
سمنان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه استان سمنان از واژگونی یک دستگاه خودروی پژو 405 در محور سمنان- دامغان خبر داد و گفت: در این سانحه راننده جوان و کودک یک و نیم ساله وی در جا فوت کردند و 4 سرنشین دیگر مجروح و راهی بیمارستان شدند. سرهنگ علیرضا رضوی‌خبیر افزود: این سانحه در اثر بی‌توجهی راننده به جلو رخ داده است.
قاچاق مواد مخدر در مرخصی
زنجان- فارس: فرمانده نیروی انتظامی شهرستان خدابنده گفت: یک سوداگر مرگ که در مرخصی از زندان اقدام به قاچاق مواد مخدر می‌کرد در شهرستان خدابنده شناسایی و دستگیر شده است.
بهرامعلی خلیلی افزود: این متهم به نام «س.م» است که هنگام مرخصی از زندان اقدام به قاچاق مواد مخدر آن هم در اوزان بالا می‌کرد.
وی اظهار داشت: ماموران متهم مورد نظر را زیر نظر قرار داده و پس از اطمینان از فعالیت این متهم وی را حین معامله مواد مخدر دستگیر و در بازرسی از وی یک کیلو و 830 گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف کردند.خلیلی گفت: متهم دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به همراه مواد مکشوفه به مراجع قضایی معرفی شده است.
آتش‌سوزی مرتع
یاسوج- فارس: رئيس منابع طبیعی شهرستان بویراحمد گفت: آتش‌سوزی گسترده 10 هکتاری در مراتع «دمچنار» بویراحمد به وقوع پیوست.
سعید نظری افزود: اکیپ‌های مختلف برای مقابله با این آتش‌سوزی بسیج شدند تا عرصه‌های کمتری دچار آسیب شوند.
وی بیشترین دلیل آتش‌سوزی‌ها را بی‌تفاوتی دامداران و مسافران دانست و گفت: برخی افراد به منظور دست‌ درازی به اراضی اقدام به آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها می‌کنند.هنوز از میزان خسارت‌های وارده به مراتع دمچنار گزارشی مخابره نشده است.