kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۲۲۰
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۲
تداوم صدرنشینی استقلال این بار با برتری در مسجد سلیمان

تراکتورسازی سومین شکست فصل را به پرسپولیس تحمیل کرد

برتری استقلال و تراکتورسازی، توقف سپاهان و شکست پرسپولیس مهمترین اتفاقات هفته هفتم رقابت های لیگ برتر بود.

سرویس ورزشی-

پرونده هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر روز گذشته با برگزاری 4 دیدار بسته شد. در نخستین بازی دیروز تیم سایپا موفق شد در کرج ذوب آهن را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد. تک گل شاگردان جلالی را در این بازی روزبه شاه‌علی‌دوست در دقیقه30به ثمر رساند.
در تهران جدال تیم‌های راه آهن و صبای قم با تسای 2 - 2 به پایان رسید. برای صبا در این دیدار هادی شکوری در دقیقه 8 و آنگینه آشیلی در دقیقه 71 و برای راه‌آهن نیز محمد غلامی در دقایق 59 و 85 (از روی نقطه پنالتی) گلزنی کردند. رامین رضاییان بازیکن راه‌آهن در دقیقه 14 یک ضربه پنالتی را از دست داد.
در دیگر بازی روز گذشته پیکان موفق شد با یک گل فولاد قهرمان فصل گذشته را شکست دهد تا نخستین پیروزی خود را در این فصل به دست آورد.تک گل پیکان را در این بازی ميت اتروويچ در دقیقه36 به ثمر رساند.
اما در حساس‌ترین بازی شب گذشته تیم پرسپولیس در خانه با 3 گل مغلوب تراکتورسازی تبریز شد تا سومین شکست شاگردان دایی به ثبت برسد. در این بازی ابتدا پرسپولیس به گل رسید، در دقیقه  38 پرتاب بلند اوت در داخل محوطه جریمه به محسن بنگر رسید که او با یک ضربه سر دروازه تراکتورسازی را باز کرد. در نیمه دوم شرایط تغییر کرد و در دقیقه 69 با یک گل به خودی بازی مساوی شد. در این لحظه سانتر ارسالی سامان نریمان جهان روی دروازه پرسپولیس محسن بنگر به اشتباه وارد دروازه تیم خودی کرد تا او زننده دو گل بازی باشد.
پرسپولیس در 10 دقیقه پایانی بازی می‌توانست به گل برتری برسد اما اسماعیل زاده در دقیقه 84 توپ را به دیرک افقی تراکتورسازی کوبید تا آه از نهاد دایی و نیمکت نشینان پرسپولیس بلند شود.پرسپولیس در این صحنه از موقعیت گلزنی استفاده نکرد تا دو دقیقه بعد ادینهو با یک ضربه نرم دروازه سوشا مکانی را باز کند. اما این پایان کار نبود، در دقیقه 92 سامان نریمان جهان با یک شوت گل سوم تراکتورسازی را به زیبایی به ثمر رساند تا شکستی سنگین در کارنامه پرسپولیس و دایی ثبت شود.
تداوم پیروزی‌های استقلال
اما روز نخست هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر از ساعت 17 پنج‌شنبه با دیدار تیم‌های گسترش فولاد تبریز و نفت تهران آغاز شد که جدال این دو تیم در پایان 90 دقیقه با تساوی یک بر یک خاتمه یافت. ابتدا امیرارسلان مطهری در دقیقه 79 برای نفت گل زد ولی میثم نقی‌زاده در دقیقه 87 کار را به تساوی کشاند تا تیمش را از یک شکست خانگی نجات دهد.
در اصفهان نیز تیم‌های سپاهان و ملوان به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی یک - یک خاتمه یافت. لوسیانو پریرا در دقیقه 5 سپاهان را پیش انداخت ولی سیدجلال رافخایی در دقیقه 30 کار را به تساوی کشاند.
در اهواز هم جدال تیم‌های استقلال خوزستان و پدیده مشهد با تساوی یک - یک خاتمه یافت. میثم مجیدی در دقیقه 86 از روی نقطه پنالتی برای میزبان گلزنی کرد و رضا عنایتی در دقیقه 92 از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی کشاند.
در آخرین بازی پنج‌شنبه استقلال موفق شد با نتیجه 2 بر صفر میزبان خود نفت مسجد سلیمان را شکست دهد. محمد قاضی در دقیقه 45 و سجاد شهباززاده در دقیقه 90 برای استقلال در این بازی گلزنی کردند. تیم نفت مسجد سلیمان در این بازی خوب کار کرد و حتی در نیمه نخست می‌توانست به گل هم برسد که ضربه هافبک این تیم را فروزان بازگرداند. در نیمه دوم این مسابقه نیز استقلال به دنبال اداره بازی بود تا با کسب 3 امتیاز از سفر جنوب بازگردد. بهترین موقعیت برای تیم میزبان برای رسیدن به گل تساوی در دقیقه 81 به دست آمد. زمانی که یک پنالتی به سود نفت اعلام شد اما میلاد زنیدپور این توپ را خراب کرد تا استقلال در آخرین دقایق بار دیگر گلزنی کند و برنده این بازی
باشد.