kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۲۱۹
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۱

اخبار کوتاه از فوتبال


معرفی مالکان جدید استقلال و پرسپولیس
امیررضا خادم، نماینده تام‌الاختیار وزارت ورزش در امر خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال گفت: در جلسه‌ای که با سه وزیر و مسئولان این دو باشگاه درباره خصوصی‌سازی داشتیم، به جمع‌بندی نهایی رسیدیم که یک ماه تا یک ماه و نیم آینده حسابرسی‌های این دو باشگاه به پایان برسد و بعد از آن شورای قیمت‌گذاری درباره قیمت نهایی پرسپولیس و استقلال تصمیم بگیرد. او ادامه داد: فکر می‌کنم تا اواخر پاییز همه چیز مشخص می‌شود و دو باشگاه آماده فروش به بخش خصوصی خواهند شد. پس از آن نیز شرایط برای برگزاری مزایده مهیا می‌شود و به نظر من تا زمستان مالکین استقلال و پرسپولیس مشخص خواهند شد.
فدراسیون عجله‌ای برای تمدید قرارداد کی‌روش ندارد
علی کفاشیان در مورد اینکه چرا هنوز پیشنهاد نهایی ایران برای قرارداد با کی‌روش ارسال نشده،اظهار داشت: در مورد پیشنهادهای دیگر چیزی نمی‌دانم اما ما در نهایت قرارداد تنظیم شده خود را برای کی‌روش ارسال خواهیم کرد. اگر برای این کار عجله نمی‌کنیم علتش این است که ابتدا باید منابع مالی جهت قرارداد با کی‌روش را تأمین کنیم و بعد از آن این کار را انجام خواهیم داد.
واکنش پرسپولیس به حضور پولادی در قطر
سخنگوی باشگاه پرسپولیس می‌گوید:‌ پولادی هنوز هم بازیکن این باشگاه است و بدون داشتن رضایت نامه قرارداد بستن او با هر باشگاه دیگری تخلف مسلم محسوب می‌شود. لازم به یادآوری است پولادی روز پنجشنبه با امضای قراردادی به باشگاه الشحائیه قطر پیوست.
جباری بهترین بازیکن ماه قطر
کمیته لیگ فوتبال قطر بعد از نمایش خوب جباری در این فصل او را به عنوان بهترین بازیکن ماه انتخاب کرد. پیش از این جایزه بعد از هر بازی به بهترین بازیکن داده می‌شد اما الان قرار بر این است که بعد از هر ماه بهترین بازیکن ماه را انتخاب کنند که در ماه نخست جباری به عنوان بهترین بازیکن انتخاب و به او 10 هزار ریال قطری داده شد. کمیته لیگ قطر همچنین مایکل لادروپ، سرمربی سرشناس لخویا را به عنوان بهترین مربی هم انتخاب کرد.
آمادگی باقری نیا برای کناره گیری از نفت مسجد سلیمان
سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان پس از شکست مقابل استقلال گفت: از مدیرعامل باشگاه درخواست کردم که شخص دیگری را به جای من بیاورد اما من در این تیم هنوز به انتها نرسیده‌ام. مشکل تیم نفت با جذب بازیکن حل نمی‌شود. مشکل این تیم فراتر از این گونه مسایل می‌باشد و امیدواریم این مسایل هر چه زودتر حل شود.
استعفای مرفاوی
صمد مرفاوی سرمربی تیم فوتبال صبا پس از تساوی برابر راه آهن از سمت خود استعفا کرد.
پیروزی ایتالیا،فرانسه و آرژانتین در دیدارهای دوستانه
پنجشنبه شب و بامداد روز جمعه دیدارهای تدارکاتی مختلفی بین تیم‌های ملی برگزار شد که در یکی از مهمترین بازی‌‌ها تیم ملی ایتالیا برابر هلند با دو گل برنده شد.نتایج دیدارهای تدارکاتی تیم‌های ملی جهان به این شرح است: * چین 3 - کویت یک
* ازبکستان 2 - اردن صفر * بوسنی 3 - لیختن اشتاین صفر * بلاروس 6 - تاجیکستان یک * اسلواکی یک - مالت صفر * عراق صفر - پرو 2 * سوئد 2 - استونی صفر * کرواسی 2 - قبرس صفر * بلژیک 2 - استرالیا صفر * ایتالیا 2 - هلند صفر * فرانسه یک - اسپانیا صفر. لازم به یادآوری است که چهارشنبه شب هفته گذشته نیز تیم ملی آرژانتین موفق شد در کشور آلمان این تیم را با نتیجه 4 بر 2 شکست دهد.
معرفی سرمربی جدید کره جنوبی
فدراسیون فوتبال کره جنوبی اولی اشتلیکه آلمانی را به عنوان سرمربی جدید تیم خود انتخاب کرد. این مربی آلمانی کار سختی خواهد داشت و می‌خواهد کره را برای اولین بار پس از سال 1960 به قهرمانی در جام ملت‌های آسیا برساند. کره‌جنوبی در جام جهانی برزیل با هدایت هونگ میونگ بو نتایج ضعیفی کسب کرد و نتوانست از گروه خود به مرحله بعد راه یابد.
زلاتان رکورددار شد
مهاجم 32 ساله تیم ملی سوئد رکورد گلزنی در این تیم را شکست و به نام خود ثبت کرد. تیم ملی سوئد پنجشنبه شب موفق شد در دیداری دوستانه با دو گل استونی را شکست دهد. زلاتان ابراهیموویچ هر دو گل تیمش را در این دیدار به ثمر رساند تا بهترین گلزن تاریخ فوتبال سوئد شود. ابراهیموویچ با 50 گل زده توانست اسون ریدل را که 49 گل زده بود پشت سر بگذارد.