kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۲۱۰
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۹
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

کاهش 26 درصدی تلفات سوانح رانندگی در محورهای روستایی

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: تلفات سوانح رانندگی در محورهای روستایی، 26 درصد کاهش یافت.

همدان- خبرنگار کیهان:

حسین میرشفیع در بیست و دومین نشست ملی مدیران کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری‌های کشور در همدان، افزود: سالانه تعداد یک هزار و 300 هزار نفر بر اثر سوانح رانندگی در راه‌های روستایی کشور، جان خود را از دست می‌دهند که این آمار سال گذشته با کاهش 26 درصدی مواجه شد.
وی اضافه کرد: برای کاهش تصادفات و فوت هموطنان در سوانح رانندگی محورهای روستایی، بخشی از درآمد حاصل ار جرائم رانندگی برای ساماندهی و ایمن‌سازی این محورها اختصاص می‌یابد.
میرشفیع یادآور شد: به منظور نگهداری راههای روستایی در حوزه‌های کاهش سوانح، پاکسازی راهها و اجرای طرح زمستانی و حفظ راه‌ها، تفاهم‌نامه‌ای با دهیاری‌ها منعقد شده تا افراد واجد صلاحیت و شرایط را برای همکاری در اجرای این برنامه‌ها معرفی کنند.
وی تاکید کرد: در اجرای این تفاهم‌نامه، مسئولیت حفاظت راه‌ها به پیمانکاران واگذار نمی‌شود، بلکه آنها اجرای پروژه‌ها را برعهده می‌گیرند.
وی خاطرنشان ساخت:‌ همچنین برای احداث استراحتگاه رانندگان و مسافران در روستاهای واقع در حاشیه جاده‌های اصلی، تفاهم‌نامه‌ای با سازمان راهداری منعقد کرده‌ایم.
میرشفیع افزود: امسال هیچ‌گونه اعتبار ملی برای راههای روستایی کشور پیش‌بینی نشده و سال گذشته نیز کمترین حد اعتبار به این حوزه تخصیص یافت اما با این وجود، نارضایتی و شکایتی از این حوزه نداشتیم.
وی آسفالت‌ریزی معابر روستایی را از وظایف دهیاری‌ها دانست و گفت: در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، یارانه بخش حمل و نقل روستایی به خوبی دیده شده است و بنیاد مسکن با همکاری دهیاری‌ها، ساخت پایانه مسافربری روستایی را در دستور کار دارند.
وی ادامه داد: با انتخاب زمین مناسب برای ساخت پایانه مسافربری روستایی، شاهد تسریع در جابجایی‌های روستایی خواهیم بود.
در این جلسه امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس از شوراهای اسلامی روستاها خواست تا از دخالت در امور اجرائی خودداری کنند و اظهار داشت: وظیفه شوراها، نظارت و قانون‌گذاری جهت اداره امور روستاهاست و دخالت آنها در امور اجرائی، باعث بروز اختلافات و عدم رسیدگی به مشکلات مردم می‌شود.