kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۱۲۷
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱

چوپان مسلح به پلنگ‌های مهاجم شلیک نکرد

آن‌گونه که بخشدار خشت از توابع کازرون فارس می‌گوید، دو قلاده پلنگ به گله گوسفندان در این بخش حمله کردند و سه گوسفند را کشتند اما چوپان مسلح از تیراندازی خودداری کرد تا پلنگان محل را ترک کنند.


صادق فلاحی‌بخشدار خشت به ایرنا گفت: روز سه‌شنبه در یکی از کوه‌های مشرف بر شهر خشت دو قلاده پلنگ به یک گله گوسفند حمله کردند و سه گوسفند را کشتند و تعدادی را هم زخمی کردند.
وی ادامه داد: چوپان گله، سلاح برای محافظت از گله همراه داشت اما برای حفظ جان پلنگان اقدام به تیراندازی نکرد تا نسل پلنگ به مخاطره نیفتد.
قربان هادی، چوپان گله هم گفت: چون اطلاع داشتم که پلنگ‌ها جانوران مورد حمایت حفاظت محیط‌زیست هستند، برای احترام به قوانین محیط‌زیست اگر تمام گوسفندان تلف شده بودند هیچ اقدامی برای تیراندازی به پلنگ‌ها نمی‌کردم در صورتی که کاملا در تیررس من قرار داشتند.
غلامعباس قرمزی یکی از کارشناسان محیط‌زیست کازرون گفت: از اقدام خوب این چوپان که برای حفاظت از جانوران کمیاب با محیط‌زیست همکاری کرده است، قدردانی می‌کنیم.
وی گفت: پیشتر هم در این منطقه مواردی از حضور پلنگ دیده شده است و سال‌های قبل برای اطمینان از وجود پلنگ در این منطقه، دوربین‌هایی کار گذاشتیم که مشخص شد این منطقه محل عبور پلنگ است.
شهرستان کازرون در 120 کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.