kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۱۲۶
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱
به دلیل آتش‌سوزی جزئی و دودگرفتگی در خط 4 مترو تهران اتفاق افتاد

ترافیک سنگین خیابان آزادی در پی خروج همزمان مسافران مترو

در اثر آتش‌سوزی جزئی، اما دود گرفتگی شدید در یکی از واگن‌های خط 4 مترو تهران 10 نفر مصدوم شدند.


حسن عباسی مدیر روابط عمومی اورژانس تهران با اشاره به آتش‌سوزی جزئی در تونل منتهی به ایستگاه آزادی که باعث دودگرفتگی شدید در برخی واگن‌های این خط شد، افزود: وقوع این حادثه و نگرانی مسافرین و خروج همزمان انبوه آنان از مترو منجر به ترافیک سنگین در حوالی ایستگاه مترو در نزدیکی میدان آزادی شد به طوری که پلیس به منظور روان‌سازی ترافیک اجازه عبور خودروها از خط ویژه را صادر کرد.این حادثه اگرچه خوشبختانه هیچ تلفات جانی دربر نداشت و تنها 10 نفر از مسافرین دچار مصدومیت ناشی از دودگرفتگی شدند، اما محملی برای بروز شایعاتی از قبیل بمب‌گذاری در مترو شد.
شایعه بمب‌گذاری صحت ندارد
علی‌اصغر ناصربخت معاون سیاسی انتظامی فرماندار تهران ضمن رد شایعه بمب‌گذاری در مترو در عین حال از مسئولین مترو خواست تا نسبت به این حادثه پاسخ روشنی ارائه کنند.
وی درباره موضوع آتش‌سوزی در خط 4 مترو نیز گفت: ساعت 20/30 دقیقه سه‌شنبه در اثر اتصالی سیستم برقی دو واگن قطار در ایستگاه استاد معین آتش‌سوزی اتفاق می‌افتد و بلافاصله دود غلیظی از آن متصاعد شده و باعث نگرانی مسافرین می‌شود.
وی تصریح کرد: متاسفانه در چند وقت اخیر، این دومین حادثه است که در مترو تهران اتفاق می‌افتد و جا دارد مسئولین مترو پاسخ روشنی در ارتباط با این حوادث ارائه کنند و ما هم پیگیر این موضوع خواهیم شد. در حال حاضر اوضاع تحت کنترل است ولی از تبعات این حادثه، خروج مردم از مترو و مختل شدن سیستم ترافیکی خیابان آزادی بود.
بنابراین گزارش، حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال‌احمر نیز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تخلیه همزمان 160 مسافر مترو در پی این حادثه در ایستگاه آزادی گفت: در این حادثه 15 نفر از مسافرین که مشکلات تنفسی داشتند خدمات اکسیژن‌تراپی دریافت کردند.