kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۹۶
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲
انتقاد از تمرکز وزارت خارجه بر مذاکرات هسته‌ای

یک نماینده مجلس به اخراج دانشجویان ایرانی در خارج اعتراض کرد

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه اخراج دانشجویان ایرانی از کشورهای خارجی و کاستی‌‌ها در دیگر نقاط به دلیل تمرکز وزارت خارجه بر مذاکرات هسته‌ای است،‌ گفت: از سفرای ایران در خارج از کشور انتظار داریم به اقدامات دیگر به جز مذاکرات هسته‌ای رسیدگی کنند.


قاسم جعفری، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به سؤالی در خصوص دلایل اخراج دانشجویان ایرانی از نروژ و عدم ورود وزارت خارجه به این مسئله، گفت:‌ انتظار از وزارت خارجه این است که همین‌طوری که اهتمام جدی به بحث مذاکرات هسته‌ای دارد، این امر نباید باعث شود مسائل دیگر دچار مشکل شود.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: سایر ابعاد، وظایف و رسالتی که وزارت خارجه بر عهده دارد با کاستی‌هایی روبرو شده است چون همه انرژی وزارت خارجه و حتی رایزنان علمی و فرهنگی متمرکز مذاکرات هسته‌ای شده ‌است و با اینکه سفرای ایران در کشورهای خارجی نماینده جمهوری اسلامی ایران و شخص رئیس‌جمهور هستند از وزارت خارجه انتظار داریم با جدیت و همت بیشتری وارد میدان پیگیری شود.
نماینده مردم بجنورد، گرمی، جاجرم، مانه، سملقان و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رفتار چندگانه غربی‌‌ها و غیرقابل اعتماد بودن آنها در 35 سال اخیر برای جمهوری اسلامی ایران به خوبی روشن است و باید وزارت خارجه هر مسیر قانونی که بر اساس مقررات بین‌المللی امکان استفاده از آن را برای دانشجویان اخراج شده دارد،‌ پیگیری کند.
جعفری با تاکید بر اینکه کمیسیون متبوعش قصد دارد دلایل اخراج دانشجویان ایرانی از نروژ و اقدامات انجام شده برای آنها را به صورت جدی پیگیری کند، افزود: بعد از تعطیلات تابستانی و بازگشت نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه این مسئله در اسرع وقت در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اهتمام فراوان بررسی خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با فارس، گفت: با توجه به اداره شدن وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری با سرپرست نمی‌توان سؤالی را از او مطرح کرد. ولی سعی می‌کنیم مواردی که به اقدامات وزارت خارجه بازمی‌گردد را پس از بازگشایی مجلس از مسئولان این وزارتخانه سؤال کنیم.