kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۹۴
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲

هواپیمای حامل کمک‌های ایران برای مردم غزه عازم مصر شد

هواپیمای حامل کمک‌های دارویی و غذایی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای مردم غزه راهی قاهره پایتخت مصر شد.


 به گزارش ایسنا محموله کمک‌های امدادی و دارویی ایران به وزن ۹۵ تن و به ارزش بیش از ۳۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال ساعت 12 روز چهارشنبه به وقت تهران از مرز هوایی به کشور مصر ارسال شد.
این محموله شامل ۷۰۰ دستگاه چادر، ۷۰ هزار تخته پتو، ۴ هزار تخته زیرانداز، ۲۰ هزار قوطی کنسرو و ۳۵ تن دارو و لوازم مصرفی پزشکی است. با هماهنگی‌های به عمل آمده با جمعیت هلال‌احمر مصر این کمک‌‌ها از طریق مرز رفح وارد غزه خواهد شد و با کمک جمعیت هلال‌احمر فلسطین در میان مردم مظلوم غزه توزیع می‌شود.
محمد شهاب الدین محمدی عراقی معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر عصر روز سه‌شنبه در هنگام بارگیری این محموله گفت: مجموع محموله آماده شده برای ارسال به غزه ۱۰۲ تن بود، اما بنابر هماهنگی‌‌ها با هلال احمر مصر در حال حاضر ۹۵ تن محموله امدادی و دارویی برای ارسال به غزه آماده و بارگیری شده است.
محمدی عراقی با اشاره به این که بر اساس هماهنگی‌‌ها با هلال احمر مصر و فلسطین پرواز بوئینگ ۷۴۷ ایران در قاهره فرود می‌آید، اظهار کرد: مقرر شده است تا محموله در مرز رفح تحویل داده شود و هماهنگی‌های لازم برای بارگیری با هلال احمر مصر و غزه انجام شده است.
وی با اعلام این که این محموله به همراه ۲ پزشک و یک نفر از پرسنل معاونت بین‌الملل به غزه ارسال می‌شود اذعان کرد: تلاش ما این بوده است که در بازگشت بتوانیم تعدادی از مجروحان غزه را به ایران بیاوریم، اما طرف مصری واکنش مثبتی در این زمینه نداشته و ما همه تلاش خود را دوباره برای مداوای مجروحان به کار خواهیم بست.