kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۹۲
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲

پیکر آیت‌الله جباری در جوارشهدای گمنام بهشهر آرام گرفت

پیکر مرحوم آیت‌الله سیدصابر جباری نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام‌جمعه بهشهر در جوار شهدای گمنام این شهرستان آرام گرفت.

ساری - خبرنگار کیهان:

آیین تشییع پیکر این روحانی عالیقدر پیش از ظهر دیروز در میان حزن و اندوه مردم و مسئولان مازندران از محل گلزار شهدا تا مصلای بهشهر برگزار شد.
آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران نماز میت را بر پیکر مرحوم آیت‌الله جباری اقامه کرد و سپس بر اساس وصیت‌نامه آن مرحوم، پیکرش در جوار شهدای گمنام بهشهر به خاک سپرده شد.
در آیین تشییع این عالم ربانی علاوه بر مردم مومن و ولایتمدار استان، جمعی از مسئولان کشوری و لشگری و نیز مسئولان استانی و محلی حضور داشتند. در این مراسم پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب توسط فرزند آیت‌الله جوادی آملی قرائت شد.
به مناسبت درگذشت آیت‌الله جباری، سه روز در استان مازندران و یک هفته در شهرستان بهشهر عزای عمومی اعلام شده است.
آیت‌الله جباری بامداد دهم شهریور در سن 76 سالگی بر اثر عارضه قلبی به دیدار حق شتافت؛ وی از مدت‌ها قبل از بیماری خونی و کلیوی رنج می‌برد و مدت‌ها تحت نظر پزشکان تحت درمان و معالجه قرار داشت.
آیت‌الله جباری از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان امام‌جمعه بهشهر انتخاب شد و تاکنون نیز بدون وقفه  این فریضه سیاسی - عبادی را اقامه کرده بود؛ آخرین نمازجمعه وی هفتم شهریور ماه اقامه شد.
عضویت در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مازندران، قائم مقامی شورای مدیریت حوزه‌های استان مازندران، تدریس علوم اسلامی و نیز ریاست حوزه‌های علمیه امام‌صادق(ع)، چهارده معصوم، جبل‌النور و قدسیه شهرستان بهشهر از دیگر فعالیت‌های این عضو مجلس خبرگان رهبری به شمار می‌رود.
از این عالم جلیل‌القدر، پژوهش‌های بسیاری از جمله کتاب «اعجاز الدلیلین» بجای مانده است.