kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۹۰
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲
پرسپولیس و تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی به یکدیگر رسیدند

استقلال، مهمان خانه اول فوتبال ایران

نبرد صدر و قعر در مسجد سلیمان، تلاش دو تیم مدعی نفت و سپاهان برای بازگشت به روزهای خوب و تقابل دیدنی پرسپولیس و تراکتورسازی در تهران از مهمترین اتفاقات هفته هفتم لیگ برتر است.


سرویس ورزشی-

هفته هفتم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور روز پنجشنبه با برگزاری چهار مسابقه آغاز می‌شود. در این بازی‌‌ها دو تیم مدعی نفت و سپاهان برای جبران ناکامی‌های هفته‌های گذشته به میدان می‌روند و استقلال برای حفظ صدر و افزایش اختلافش با سایر مدعیان باید در شهری که فوتبال ایران از آنجا آغاز شده به میدان برود. پدیده هم در خانه صنعتی خوزستان به فکر ارتقای جایگاهش است، حال باید دید تیم‌های مدعی در این هفته موفق می‌شوند یا تیم‌های نیمه پائین جدول با برتری مقابل حریفان مدعی، به وضعیت خود سروسامان خواهند داد. در روز جمعه نیز مسلما نگاه بسیاری از علاقه مندان فوتبال به ورزشگاه آزادی است؛جایی که تیم‌های پرسپولیس و تراکتورسازی با هم دیدار می‌کنند.
نفت مسجد سلیمان - استقلال تهران
نخستین بازی بزرگ مسجدسلیمانی‌‌ها در تاریخ لیگ برتر و یک نگرانی از اینکه آیا آن‌ها می‌توانند میزبان خوبی برای یکی از دو تیم پرطرفدار پایتخت باشند؟. این بازی جالب، نبرد بین تیم‌های صدر و قعر جدول هم به حساب می‌آید، جایی که استقلال صدرنشین به مصاف نفت
مسجد سلیمان قعرنشین می‌رود.در این بازی استقلال در روزی که با مشکلات بسیاری برای پیدا کردن مدافع روبروست، برای حفظ صدرنشینی و بیشتر کردن اختلاف امتیازش با تیم‌های مدعی به میدان می‌رود. البته قلعه‌نویی این مسابقه را جزو سخت‌ترین بازی‌های استقلال در لیگ امسال برشمرد ولی باید برای تایید حرف سرمربی استقلال تا آغاز مسابقه منتظر ماند. از سوی دیگر نفتی‌‌ها هم برای اینکه از قعرنشینی فاصله بگیرند، نیاز به یک "اولی” دارند. مسجد سلیمان که به شهر اولی‌‌ها معروف است، می‌خواهد در این بازی کار بزرگی انجام داده و با شکست دادن استقلال، نخستین برد خود در لیگ چهاردهم را بدست آورد.
پرسپولیس - تراکتورسازی تبریز
پرسپولیس پس از شروعی ناامید کننده هفته گذشته در قم صبا را شکست داد تا موقتا از بحران خارج شود. علی دایی به خوبی می‌داند هر نتیجه‌ای به جز پیروزی در دیدار روز جمعه به معنی بازگشت دوباره بحران به اردوی سرخپوشان است به همین دلیل تیمش را برای سه امتیاز روانه میدان می‌کند. با این حال هفته‌های گذشته نشان داده که خیلی نمی‌توان به پرسپولیس اطمینان کرد به ویژه اینکه تیم مقابل، تراکتورسازی باشد با بازیکنانی خطرناک. ادینیو بازیکنی است که هر لحظه می‌تواند جریان بازی را برای تراکتورسازی عوض کند و رسول خطیبی هم روی او حساب ویژه‌ای باز کرده است. جدال دو تیم سرخپوش لیگ می‌تواند صحنه‌های جذابی را رقم بزند. پرسپولیس نمی‌خواهد پس از صعود در جدول بار دیگر سقوط کند و تراکتورسازی هم دوست ندارد از جمع مدعیان جدا شود. پرسپولیس برای رسیدن به جمع مدعیان و فاصله نگرفتن بیشتر با آن‌ها محکوم به برد است و این شرایط درباره تراکتورسازی هم صدق می‌کند.
برنامه هفته هفتم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
پنج‌شنبه - 13/6/93
* گسترش فولاد تبریز‌ - نفت تهران(ساعت 17:30)
* سپاهان اصفهان - ملوان بندرانزلی(ساعت 18:50)
* نفت مسجد سلیمان - استقلال تهران(ساعت 18:50)
* صنعتی خوزستان ـ پدیده خراسان(ساعت 19)
جمعه - 14/6/93
* سایپای البرز - ذوب‌آهن اصفهان(ساعت 17:30)
* پیکان تهران - فولاد خوزستان(ساعت 18:50)
* راه آهن - صبای قم(ساعت 18:50)
* پرسپولیس - تراکتورسازی تبریز(ساعت 18:50)