kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۸۷
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۱
سومین بازی در مسابقات قهرمانی جهان

این بار نوبت پیروزی مقابل فرانسه است

تیم ملی والیبال ایران بعد از دو پیروزی ارزشمند برابر تیم‌های والیبال ایتالیا و آمریکا در سومین گام از مسابقات قهرمانی جهان به مصاف فرانسه می‌رود.


ملی‌پوشان والیبال ایران در آغاز مسابقات قهرمانی جهان کولاک کردند. والیبالیست‌های ایران ابتدا ایتالیا را 3 بر یک شکست دادند و سپس مقابل آمریکا، قهرمان لیگ جهانی هم با نتیجه 3 بر 2 پیروز شدند. حالا شاگردان اسلوبودان کواچ در سومین مسابقه خود باید از ساعت 19 امروز به مصاف تیم فرانسه بروند. فرانسه پیش از این 3 بر صفر پورتوریکو را شکست داده است. فرانسه از قدرت‌های برتر والیبال جهان به شمار نمی‌رود. با این حال در قیاس با بسیاری از تیم‌‌ها از پیشینه و تجربه بسیار بالایی از حضور در مسابقات جهانی برخوردار است. تیم ملی والیبال ایران در دور مقدماتی مسابقات قهرمانی مردان جهان با تیم‌های ایتالیا، آمریکا، فرانسه، پرتوریکو و بلژیک همگروه است.
ایران، غول‌کش مسابقات جهانی
تیم ملی والیبال ایران در دو بازی نخست خود از مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی جهان، دو پیروزی ارزشمند برابر تیم‌های مدعی ایتالیا و آمریکا بدست آورد و با این برد‌ها غول‌کش مسابقات لقب گرفت. حالا دیگر به جرات می‌توان از والیبال ایران به عنوان یکی از قدرت‌های برتر والیبال جهان یاد کرد. بعد از کسب مقام چهارمی در لیگ جهانی 2014، بسیاری از قدرت‌های جهان حساب ویژه‌ای روی والیبال ایران باز کردند. البته تیم ملی والیبال ایران هنوز در عرصه جهانی بسیار نوپاست و همچنان به دنبال کسب نخستین مدال جهانی خود است. تمام افتخارات والیبال ایران به دو قهرمانی در آسیا و نایب قهرمانی در بازی‌های آسیایی خلاصه می‌شود. اگرچه تیم ملی والیبال ایران در سال‌های گذشته پیروزی‌های خوبی را برابر همه قدرت ‌ها به جز روسیه بدست آورده اما هنوز نتوانسته در عرصه جهانی مدال بگیرد.