kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۶۳
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۰

سفارت آمریکا در لیبی به تصرف شبه‌‌نظامیان درآمد

شبه‌نظامیان مسلح ساختمان سفارت آمریکا را در پایتخت لیبی به تصرف خود درآوردند.


به گزارش خبرگزاری آریا، شبه‌نظامیان موسوم به «فجرالاسلام» که کنترل بخش‌های زیادی از پایتخت را در دست دارند، دیروز ساختمان سفارت آمریکا را درطرابلس به تصرف خود در آوردند.
درزمان حمله شبه‌نظامیان به سفارت هیچ یک از دیپلمات‌ها وکارکنان سفارت در آنجا حضور نداشتند. دیپلمات‌های آمریکایی پیش از این به همراه سایر دیپلمات‌های غربی و عربی لیبی را ترک کرده بودند.
هفته گذشته نیز عناصر فجرالاسلام سفارت آمریکا در طرابلس را هدف جنگ افزارهای خود قرارداده بودند.درسال 2012 نیز شبه‌نظامیان به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی حمله کرده و سفیر این کشور در لیبی را به همراه 3 دیپلمات دیگر کشته بودند.
مردم و شبه‌نظامیان لیبیایی، آمریکا و اروپا را حامی «معمر قذافی» دیکتاتور سابق لیبی می‌‌دانند و معتقدند اوضاع آشفته جاری این کشور محصول دخالت‌های غرب است.دیروز لیبی همچنین شاهد درگیری درشهر بنغازی بود؛ این درگیری که میان نیروهای وفادار به ژنرال بازنشسته «خلیفه حفتر» و شبه‌نظامیان «انصار الشریعه» جریان داشت، جان 20 حامی حفتر و 11 شبه نظامی را گرفت.
دیروز همچنین در شهر «طبرق» یک هواپیمای جنگنده ارتش سقوط کرد، که براساس آمارهای اولیه پنج کشته و 10 زخمی به دنبال داشت.
برخی منابع اعلام کرده‌اند این جنگنده متعلق به «ارتش ملی لیبی» وابسته به ژنرال حفتر بوده است. حال شماری از مجروحان این حادثه وخیم اعلام شده است.
ارتش ملی لیبی از 26 اردیبهشت تاکنون با شبه‌نظامیان انصار الشریعه در بنغازی در حال نبرد است.