kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۶۲
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۰
برای مقابله با موشک‌های مقاومت درخواست شد

افزایش 21 درصدی بودجه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اعلام اینکه هزینه‌های حمله نظامی ارتش اسرائیل به غزه در طول 51 روز از 2/5 میلیارد دلار نیز فراتر رفته است، خواستار افزایش 21 درصدی بودجه این وزارتخانه شد.


به گزارش خبرگزاری‌ها، موشه یعالون طی سخنانی گفت، هزینه‌های عملیات صخره سخت و هزینه‌های نظامی مستقیم جنگ غزه بیش از 9میلیارد شکل (2/5 میلیارد دلار) شده است.
وی اظهار داشت، ما بیش از 6000 حمله داشتیم که بیش از 500 حمله هوایی و 900 حمله زمینی و دریایی را صورت داریم.یعالون اذعان کرد که مبارزان فلسطینی در غزه هنوز زرادخانه قابل ملاحظه‌ای در اختیار دارند.
وی هزینه رهگیری هر یک از موشک‌های مبارزان فلسطینی در غزه توسط گنبد آهنین را 100 هزار دلار اعلام کرد.هزینه‌های سنگین جنگ در غزه بودجه 2014 رژیم صهیونیستی را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است.
این رژیم روز یکشنبه گذشته کاهش شدید بودجه را برای کمک به پرداخت هزینه سلسله حملات غزه تصویب کرد.وزیران کابینه رای به کاهش دو درصد از بودجه هر یک از وزارتخانه‌های دولتی غیر از وزارت دفاع در سال 2014 دادند.
در جریان حملات تل‌آویو به غزه بیش از 2100 نفر در این باریکه ساحلی به شهادت رسیدند که بیش از 70 درصد آنها غیرنظامی بودند.
بنابر اعلام رسمی تل آویو حداقل 66  سرباز و شش شهرک‌نشین نیز در حملات متقابل مبارزان فلسطینی کشته شدند ولی آمار غیررسمی به مراتب بیشتر است.این در حالی است که ارتش اسرائیل علاوه بر افزایش 21 درصدی بودجه وزارت جنگ، در سال آینده خواستار 10 میلیارد شکل بودجه اضافی برای تجهیز خودروهای زرهی و تانک‌های خود شده است.
ادامه محکومیت‌ها
از سوی دیگر واکنش‌ها به مصادره هکتارها از کرانه باختری رود اردن همچنان ادامه دارد. اتحادیه اروپا اعلام کرده که تصمیم «اسرائیل» برای مصادره بخشی از سرزمین‌های اشغالی را به رسمیت نمی‌شناسد.
وزیر خارجه آمریکا نیز در تماس تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستار لغو مصادره اراضی فلسطینیان از سوی این رژیم شد.
نیوزلند، آلمان، انگلیس و بسیاری از کشورهای جهان درباره تصمیم تل‌آویو برای مصادره و اشغال 400 هکتار از اراضی فلسطینی در کرانه باختری ابراز نگرانی کردند.سازمان همکاری اسلامی نیز با صدور بیانیه‌ای طرح اشغال اراضی فلسطینی‌ها از سوی صهیونیست‌ها در کرانه باختری را محکوم کرد.دبیر کل این سازمان از جامعه جهانی خواست که به مسئولیت خود عمل کند و مانع از اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه اراضی و مقدسات فلسطینیان شود.
دیدار جنجالی
از سوی دیگر روزنامه لبنانی الاخبار جزئیات جنجالی دیدار خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را در دوحه پایتخت قطر فاش کرد.الاخبار نوشت، محمود عباس در شرایطی به دوحه رفت که غزه در آتش جنگ می‌سوخت و در چنین شرایط حساسی ابومازن نزد امیر قطر از حماس شکایت و مشعل را دروغگو توصیف کرد و حماس را به تدارک انقلاب در کرانه باختری متهم کرد.عباس جنبش حماس را متهم کرد که خواستار سرنگونی تشکیلات خودگردان است و مانع از ادامه مذاکرات صلح با رژیم صهیونیستی می‌شود.
روزنامه الاخبار همچنین از هماهنگی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی پرده برداشت و نوشت، عباس به مشعل تاکید کرده است که من اسرائیلی‌ها را بیشتر از شما قبول دارم!
سایر رویدادها
* دفتر سازمان ملل در امور بشردوستانه اعلام کرد حملات اسرائیل به غزه باعث آوارگی بیش از 108 هزار فلسطینی در نوار غزه شده است.
* بر اثر شلیک سربازان صهیونیست به خودروی حامل فلسطینیان در کرانه باختری یک فلسطینی شهید و یک نفر دیگر زخمی شد.
* مصر گذرگاه رفح در مرز با غزه را در پی کشه شدن 13 سرباز مصری توسط افراد ناشناس و درگیری‌های مسلحانه در سینا بست.
* وزیر خارجه رژیم صهیونیستی طی دیدار با دو نماینده کنگره آمریکا در سرزمین‌های اشغالی از حمایت‌های همه‌جانبه واشنگتن تشکر کرد.
* نیروی دریایی اسرائیل یک زیردریایی هسته‌ای از آلمان خریداری کرد.