kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۵۸
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۰
برای برون‌رفت از بحران

مخالفان دولت پاکستان پیشنهاد گفت‌وگو با نواز شریف را پذیرفتند

دو رهبر مخالف دولت پاکستان پیشنهاد میانجیگری و گفت‌وگوی سیاسی با مقامات اسلام‌آباد را پذیرفتند.


به گزارش خبرگزاری‌ها، «عمران خان» رهبر حزب «تحریک انصاف» و «طاهر القادری» رهبر حزب «تحریک عوامی» که اعتراضات خونین جاری در اسلام‌آباد را رهبری می‌کنند، پیشنهاد میانجیگری توسط شماری نماینده پارلمان را پذیرفتند. این نمایندگان که خود نیز جزو مخالفان دولت هستند، میان عمران‌خان و طاهر‌القادری از یک سو و دولت «نواز شریف» از سوی دیگر میانجیگری می‌کنند. زمان آغاز این مذاکرات هنوز منتشر نشده است. پیش از این دو رهبر مخالف می‌گفتند، اعتراضات خود را تا سرنگونی نواز شریف از قدرت ادامه خواهند داد.
هفته گذشته تظاهرکنندگان وارد منطقه قرمز اسلام‌آباد شدند و قصد داشتند که به اقامتگاه نواز شریف حمله کنند که با مقاومت پلیس مواجه شدند. این زد و خورد هشت کشته و حدود 400 زخمی بر جای گذاشت. شمار زخمی‌ها در روزهای بعدی نیز از 100 تن فراتر رفت.
مخالفان نواز شریف وی را به تقلب در انتخابات پارلمانی سال 2013 و همچنین، به فساد اقتصادی متهم می‌کنند و خواستار کناره‌گیری او از قدرت هستند.
ارتش پاکستان تاکنون بیطرفی اختیار کرده است، ولی اگر این ناآرامی‌ها ادامه پیدا کند و گسترده تر شود، احتمال مداخله ارتش و شکل‌گیری یک دولت نظامی در پاکستان وجود دارد.