kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۴۵
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۰
راه حل سرمربی سابق برای کسب مدال در مسابقات المپیک

کریمی: تیم ملی تکواندو در اینچئون آسیب خواهد دید

تیم ملی تکواندوی ایران با حضور در مسابقات تکواندوی گرندپریکس که به میزبانی قزاقستان برگزار شد، موفق به کسب 3 مدال در 4 وزن المپیکی شد. تیم ملی ایران با ترکیب 5 تکواندوکار در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده بود.


مرتضی کریمی سرمربی سابق تیم ملی تکواندو در مورد کسب نتایج تیم ملی تکواندو ایران در مسابقات گرندپریکس قزاقستان گفت: در رقابت‌هایی که طی چند روز گذشته به میزبانی قزاقستان برگزار شد انتظاری که از تکواندو داشتیم برآورده نشد. ما دوره‌های قبل از بین 12 تا 13 تکواندوکار 8 نماینده را انتخاب می‌کردیم و به مسابقات اعزام می‌کردیم، اما در گرندپریکس قزاقستان شاهد بودیم که تعداد کمتری به مسابقات اعزام شدند و این ضعف بزرگ برای ما است.
سرمربی سابق تیم ملی تکواندو در ادامه گفت:‌ به اعتقاد من باید در هر وزن دو تکواندوکار به مسابقات اعزام کنیم. من فکر می‌کنم در حال حاضر با این روندی که پیش می‌رود دوستان به این فکر هستند که در مسابقات قاره‌ای امتیاز کسب کنند چون در گرندپریکس‌ها نمی‌توانند نتیجه کسب کنند.
کریمی در ادامه خاطرنشان کرد: این پروژه‌ غلطی است که تکواندو در پیش گرفته و اگر به دنبال کسب مدال در المپیک هستیم باید در چنین مسابقاتی خودمان را نشان دهیم. خستگی در بین تکواندوکاران وجود دارد و آنها در زمان کمتر از یک ماه باید راهی اینچئون شوند و در آنجا عیار تکواندوی ما مشخص می‌شود. به اعتقاد من با این روند کار سختی را برای رسیدن به المپیک در پیش داریم.
سرمربی تیم ملی تکواندو در ادامه خاطرنشان کرد: در علم ورزش می‌گویند یک بازیکن در طول سال تنها یک یا دو بار می‌تواند به اوج آمادگی برسد و بعد از آن خستگی به آنها اجازه نمی‌دهد دوباره به اوج بازگردند. به عنوان مثال تیم ملی والیبال را نگاه کنید، یک ماه و نیم است لیگ جهانی والیبال به پایان رسیده اما تأثیرات آن را هنوز در بین ملی پوشان  شاهدیم. تیم ملی تکواندو در زمان کمتر از یک ماه باید در شیاپ چانک کره جنوبی مبارزه کند اما همه تیم خسته هستند و این اتفاق خطرناکی است و قطعا خستگی حاصل از حضور در مسابقات اخیر در بدن‌ ملی پوشان باقی می ماند و در اینچئون آسیب خواهیم دید.
وی در ادامه افزود: از هر کارشناسی سؤال کنیم که آیا این نفرات در اینچئون می‌توانند عملکرد قابل قبولی داشته باشند یا خیر‌ آنها نیز مثل من اظهار نظر می‌کنند. متأسفانه در حال حاضر در تکواندو یک تعداد را انتخاب کرده‌اند و به تمام مسابقات فقط آنها را اعزام می‌کنند.
کریمی در پایان خاطرنشان کرد:‌ خوشحالم که نیروهای جوان در قزاقستان نتایج بهتری را کسب کردند. یک پیشنهاد برای دوستان دارم؛ تلاش کنند از نفرات جوان‌تر استفاده کنند. به عنوان مثال امید عمیدی بهترین نماینده وزن 7 تکواندو است او در مسابقات ارتش‌های جهان بهترین مبارزات را از خود به نمایش گذاشت پس بهتر است دوباره روی افرادی مثل او سرمایه گذاری کنیم.