kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۴۴
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۷
رئيس سازمان حج و زيارت:

ثبت نام جديد حج و عمره فعلاً امكان پذير نيست

رئيس سازمان حج و زيارت در خصوص زمان ثبت نام جديد حج و عمره گفت: ۶ ميليون و ۸۰۰ هزار نفر در صف انتظار اعزام به عمره و يك و نيم ميليون نفر در صف انتظار اعزام به حج هستند و با توجه به سهميه‌اي كه در سالهاي اخير به زائران ايراني تعلق گرفته، امكان ثبت نام جديد براي عمره مفرده شايد تا چهار پنج سال آينده فراهم شود و ثبت نام براي حج تمتع به زمان دورتري موكول مي‌شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، سعيد اوحدي گفت: اولين گروه از عوامل ستادي ۱۰ شهريورماه به عربستان اعزام مي‌شوند و نخستين گروه از زائران ايراني حج تمتع ساعت ۲۰:۳۰ روز جمعه ۱۴ شهريور ماه عازم مدينه منوره خواهند شد.
وي در خصوص سهميه زائران ايراني در حج امسال بيان كرد: امسال نيز همچون سال گذشته سهميه ايران در حج ۶۴ هزار نفر است و بر اساس اعلام دولت عربستان بدليل طرح توسعه مسجدالحرام سهميه حج سال آينده نيز به همين ميزان خواهد بود و اميدواريم بر اساس قولي كه دولت عربستان داده است از دو سال آينده كاهش سهميه جبران شود و به مرز حداقل دو برابر سهميه فعلي برسيم.
اوحدي درباره نقل و انتقال اسناد سپرده گذاري حج و عمره توضيح داد: براي اولين بار در عمره گذشته انتقال فيش‌هاي عمره اولويت‌دار آزاد شد و براي فيش‌هاي حج كه نوبت آن اعلام شده، مانعي وجود ندارد كه در اين خصوص متقاضيان مي‌توانند به ادارات حج و زيارت استان‌‌ها و دفاتر خدمات زيارتي سراسر كشور مراجعه كنند.
امكان تبديل اسناد حج به سه سند عمره مفرده
وي در خصوص تبديل فيش‌هاي حج تمتع به فيش‌هاي عمره گفت: با توجه به كثرت زائران در صف انتظار اعزام به حج، بر اساس مصوبه شوراي برنامه ريزي بعثه مقام معظم رهبري امكان تبديل اسناد حج تمتع به ۳ فيش عمره مفرده فراهم است. رئيس سازمان حج و زيارت زائران را به پرهيز از بازار گردي‌‌ها در ايام سفر معنوي حج توصيه كرد و گفت: آيت الله مكارم شيرازي به زائران توصيه مي‌كنند كه در سفر حج به دنبال چيزهايي باشند كه فقط در آنجا هست و در جاهاي ديگر پيدا نمي‌شود كه آن هم توفيق حضور در سرزمين وحي و فضاي معنوي حج و همچنين زيارت پيامبر گرانقدر اسلام (ص) و ائمه مظلوم بقيع (ع) است.