kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۱۴
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۰

اخبار کوتاه


فرصتی برای تغییر نام در دهه کرامت
معاون اسناد هویتی سازمان ثبت‌احوال گفت: به مناسبت دهه کرامت (از 6 تا 16 شهریور) فرصت ویژه‌ای برای انتخاب نام رضا و معصومه برای افراد بالای 15 سال فراهم شده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محسن کرمی افزود: در ایام با برکت ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) تا ولادت با سعادت امام مهربانی‌ها حضرت علی ابن موسی‌الرضا(ع) که دهه کرامت نام دارد کلیه ادارات ثبت‌احوال کشور توفیق دارند تا به افرادی که مایلند نامشان را به اسم این دو مولود شریف خاندان عصمت و طهارت تغییر دهند، خدمت ویژه ارائه نمایند.
کرمی با بیان اینکه تغییر نام یک فرایند قضایی دارد، افزود: در راستای مهندسی فرهنگ نام گزینی که یکی از شاخصه‌های فرهنگی در جامعه است و به منظور فراهم نمودن امکان تغییر اسامی نامتعارف و بی‌مفهوم به اسامی دارای مفهوم زیبا و پسندیده که علاوه بر تاثیرات رفتاری و اجتماعی، مورد توصیه و تاکید اسلام، است شورای عالی ثبت‌احوال در این خصوص اختیاراتی را تفویض نموده است.
مدارک مورد نیاز برای تغییر نام، در سایت سازمان ثبت‌احوال کشور به نشانی
 http://www.sabteahval.ir قابل دسترسی است.
گودبرداری مرگبار در سعادت‌آباد
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از مرگ یک کارگر ایرانی در پی ریزش آوار یک محل گودبرداری شده خبر داد.
سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در این حادثه که در یک قطعه زمین هزار متر مربعی در سعادت‌آباد که 200 متر از آن گودبرداری شده بود رخ داد، یک کارگر زیر خاک و سنگ زمین و بخش‌هایی از پیاده‌رو دفن شد وجان خود را از دست داد.
همکاری وزارت جوانان و اوقاف برای حل مشکل مسکن زوج‌ها
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از برگزاری جلسه وزارتخانه با سازمان اوقاف و امور خیریه در هفته جاری خبر داد و گفت: در این نشست قرار است به مشکلات اقتصادی جوانان بپردازیم.
دکتر محمود گلزاری در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا افزود: از سازمان اوقاف و امور خیریه دعوت کرده‌ایم تا درباره استفاده از ظرفیت‌های این سازمان برای حل مشکلات اقتصادی جوانان گفت‌وگو کنیم.
وی در ادامه با ابراز امیدواری از اینکه در این جلسه بتوانیم از ظرفیت‌های این سازمان به منظور کاهش مشکل مسکن زوج‌های جوان استفاده کنیم، اظهار کرد: به عنوان نمونه با آنان مذاکره می‌کنیم تا خانه‌هایی را در یک سال اول زندگی مشترک در اختیار جوانان قرار دهند.
دستگیری زورگیر هوس‌ران در ملاقات صوری
جوان شیطان صفتی که پس از ضرب و شتم یک دختر جوان و سرقت تبلت وی، قصد آزار و اذیت او را داشت، با هوشیاری ماموران دستگیر شد.
سرهنگ حسین ذکایی‌خو رئیس کلانتری 151 یافت‌آباد در گفت‌وگو با تسنیم تاکید کرد: این جوان زورگیر در یک ملاقات صوری با دختر مالباخته توسط پلیس دستگیر شد.وی به محض مشاهده پلیس با پاره کردن پیراهن خود اقدام به عربده‌کشی و حمله به ماموران کرد، اما با تیراندازی هوایی پلیس زمین‌گیر شد.