kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۰۰
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۸

هزاران فلسطینی پیروزی مقاومت در جنگ غزه را جشن گرفتند

هزاران فلسطینی در پاسخ به فراخوان مقاومت راهپیمایی باشکوهی در مناطق مختلف غزه برگزار کردند و با حمل تصاویر شهدا پیروزی مقاومت را جشن گرفتند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، مردم غزه روز شنبه به مناسبت پیروزی مقاومت اسلامی در نبرد 51 روزه راهپیمایی باشکوهی برگزار کردند و با پخش شیرینی و گل، این پیروزی قهرمانانه را به یکدیگر تبریک گفتند. خودروها و موتورسیکلت‌ها در حالی که به پرچم‌های سبز و عکس شهدای جنگ آراسته شده بودند در خیابان‌های اصلی و فرعی شهر مانور دادند.
روز جمعه نیز در کرانه باختری مردم فلسطین به دعوت حماس جشن باشکوهی به مناسبت پیروزی مقاومت برگزار کردند. در راهپیمایی غزه فرماندهان شاخه‌های نظامی قدس و دیگر رهبران سیاسی و فرماندهان گردان‌های مقاومت حضور داشتند.
هزاران نفر از مردم اردن نیز با برگزاری تجمعی در امان پایتخت این کشور پیروزی مقاومت فلسطین بر رژیم صهیونیستی در جنگ غزه را جشن گرفتند. شرکت‌کنندگان در این تجمع در حالی که پرچم‌های فلسطین را در دست داشتند همبستگی خود را با ملت فلسطین اعلام کردند.
شماری از مردم آرژانتین نیز پیروزی مردم فلسطین و مقاومت غزه در جنگ 51 روزه را در خیابان‌های اصلی «بوینوس‌آیرس» جشن گرفتند. سازمان‌های حقوق بشری، تشکل‌های کارگری و احزاب سیاسی آرژانتین در این راهپیمایی شرکت داشتند و حمایت خود را از ملت فلسطین اعلام کردند.
شرکت‌کنندگان در این مراسم تاکید کردند که یکی از دستاوردهای پیروزی مقاومت این است که چهره واقعی نژادپرستان صهیونیست را به مردم جهان نشان داد و متوجه شدند فلسطینی‌ها مظلوم و قربانی اشغالگری و تجاوز دائمی صهیونیست‌ها هستند.
خطبای جمعه لبنان نیز پیروزی‌ ملت و مقاومت فلسطین در جنگ 51 روزه نوار غزه را تبریک گفتند و تاکید کردند که دشمن صهیونیستی متحمل شکست سنگینی شده است.
همچنین شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته بحرینی پیروزی مقاومت فلسطین بر رژیم صهیونیستی را تبریک گفت.
وی تاکید کرد، غزه با عزم و اراده مردم و مقاومت قاطع آنها بر «رژیم ظالم اسرائیل» پیروز شد.
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز نوشت، جنگ در غزه و عواقب بعدی آن ایده تحریم کالاهای اسرائیلی در اروپا را شعله‌ور کرد و کارشناسان و تحلیلگران معتقدند این مسئله موجب افزایش حمایت از جنبش تحریم اسرائیل می‌شود.
سایر رویدادها
* شورای قانونگذاری فلسطین از مصر خواست برای تسریع کمک‌رسانی به مجروحان جنگ غزه، گذرگاه رفح را به صورت دائم باز کند.
* بر اثر درگیری جوانان فلسطینی با نیروهای رژیم صهیونیستی در کرانه باختری دست کم 18 نفر مجروح شدند.
* بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین باید بین صلح با اسرائیل یا حماس یکی را انتخاب کند.
* وزیر خارجه رژیم صهیونیستی تاکید کرد آتش‌بس با مقاومت فلسطین باعث قدرتمند‌تر شدن مقاومت خواهد شد.
* یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در غزه گفت، انگشت مقاومت برای پاسخ دادن به هر نوع تجاوزگری رژیم صهیونیستی همچنان بر روی ماشه است.