kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۳۹
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۳
معاون استاندار تهران:

طرح تفکیک جنسیتی در ادارات اقدام جدیدی نیست

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران با اشاره به این موضوع که طرح تفکیک جنسیتی در ادارات اقدام جدیدی نیست تاکید کرد که این طرح در حال حاضر در استانداری تهران نیز اجرا می‌شود.
سیدشهاب‌الدین چاوشی در نشست خبری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا برای اجرای طرح گشت ارشاد موتوری که از سوی برخی جریانات تندرو مطرح می‌شود، مجوزهای لازم صادر شده است، با تاکید بر اینکه اتکا به قانون تعیین‌کننده بسیاری از موضوعات است، گفت: دولت تاکنون توانسته است در طی یک سال بسیاری از گروه‌های خودسر را مهار کند. امروز نیز موارد اندکی از رفتارهای خودسرانه مشاهده می‌کنیم که این گروه‌ها هیچ گاه نخواهند توانست قانون را دور بزنند.
وی با بیان این که همه کسانی که در لوای جمهوری اسلامی زندگی می‌کنند باید به قانون التزام داشته باشند، گفت: افراد و گروه‌هایی که احساس مسئولیت بیشتری در جامعه می‌کنند در مواردی که به قلمروی اجرا و برخورد می‌رسند حتما باید از دولت مجوزهای لازم را داشته باشند. چرا که تذکر لسانی وظیفه همگانی است اما در حوزه عمل و اجرا وظیفه بر عهده دولت است.
چاوشی با تاکید بر این که جمهوری اسلامی در بسیاری از عرصه‌ها قابلیت درخشش را دارد گفت: اگر نگاه‌های تیره و یأس‌آلود را از ویترین‌های جمهوری اسلامی پاک کنیم ارزش‌های اعتقادی ما همگی قابل دفاع خواهند بود.
وی با تاکید بر این که ما به تفکیک جنسیتی اعتقاد نداریم، اما به امنیت خانواده‌ها و بانوان اعتقاد و تاکید داریم، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که این مسئله باید با خواست خود بانوان انجام شود.
به گزارش ایسنا، معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران، با بیان این که طرح تکریم بانوان عملا در استانداری تهران اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: طرح تفکیک جنسیتی در ادارات اقدام جدیدی نیست و از سال‌ها قبل در ادارات مطرح بوده است. در استانداری نیز عملا این طرح وجود دارد به جز بخش‌هایی که امکان آن برای اجرای این طرح وجود نداشته است. این که ما بتوانیم به گونه‌ای طراحی کنیم که معاشرت‌های زن و مرد در موارد غیرضروری کاهش پیدا کند امری مورد پسند است.