kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۲۰
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۹

اخبار کوتاه از فوتبال


احتمال برگزاری دربی در نیمه‌نهایی جام‌حذفی
طبق قرعه‌کشی مسابقات فوتبال جام‌حذفی تیم‌های استقلال و پرسپولیس ممکن است در نیمه نهایی جام‌حذفی به هم برسند. مراسم قرعه‌کشی جام‌حذفی فوتبال ایران (یادواره شهدای خرمشهر) دیروز انجام شد و طی آن در ابتدا حدود 50 تیم لیگ یکی و لیگ دویی و ... به مصاف یکدیگر می‌روند. تیم‌های لیگ برتری از مرحله پنجم و یک شانزدهم نهایی وارد این مسابقات می‌شوند که نمودار حضور آنها در مسابقات مشخص شده است. در این مرحله هیچ تیم لیگ برتری با یکدیگر بازی نمی‌کند و احتمال رویارویی تیم‌های لیگ برتر در صورت پیروزی مقابل حریفانشان در مرحله یک هشتم نهایی وجود دارد.پرسپولیس و استقلال در سمت چپ جدول قرار دارند و احتمال دارد در مرحله نیمه‌نهایی جام‌حذفی باهم روبرو شوند.بر اساس نمودار جام‌حذفی تیم‌های استقلال، فولاد خوزستان، استقلال خوزستان، ذوب آهن، در نیمه بالا و سپاهان، نفت مسجد سلیمان، پرسپولیس و راه آهن در نیمه پایین سمت چپ نمودار قرار دارند. همچنین نفت تهران، صبای قم، ملوان و پیکان در نیمه بالا و پدیده، گسترش فولاد، تراکتورسازی و سایپا در نیمه پایین سمت راست نمودار قرار دارند.
دیدار خداحافظی برای کریمی، مهدوی‌کیا و هاشمیان
در دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال کشورمان برابر کره‌جنوبی بازی دوستانه ۳ بازیکن پیشین کشورمان نیز برگزار می‌شود. علی کریمی، مهدی مهدوی‌کیا و وحید هاشمیان که پیش از این خداحافظی‌شان را از فوتبال اعلام کرده بودند، با تصویب اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در دیدار دوستانه با کره‌جنوبی به صورت رسمی از فوتبال خداحافظی خواهند کرد. این تصمیم در جلسه دیروز هیئت رئیسه گرفته شد و حاضران در جلسه مصوب کردند که در دیدار دوستانه روز 27 آبان ایران و کره‌جنوبی که در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، سه بازیکن پیشین تیم ملی کشورمان به صورت رسمی از فوتبال خداحافظی کنند.
عابدینی: هدف‌گذاری کفاشیان و کی‌روش، کلاهبرداری است!
رئیس اسبق فدراسیون فوتبال معتقد است که هدفگذاری برای صعود به جام جهانی 2018 «کلاهبرداری» است چون رسیدن به جام‌جهانی دیگر نباید تنها هدف فوتبال ایران باشد. امیر عابدینی در جدیدترین اظهارنظرش، پیکان انتقاد را به سمت فدراسیون فوتبال و قرارداد جدید با کارلوس کی‌روش نشانه گرفته است و می گوید: من ضمانت می‌کنم که با مربی ایرانی به جام جهانی 2018 صعود می‌کنیم و پای این ضمانت را همه مربیان ایرانی امضا می‌کنند. وی در ادامه، این اظهارات را نوعی «کلاهبرداری» دانست و گفت: هدف این است که به جام جهانی برویم؟ مگر قرار است دیگر نرویم؟ این حرف‌ها کلاهبرداری و مردم فریبی است. نمی‌دانم چرا کفاشیان این کارها را می‌کند. عابدینی در ادامه گفت: کی‌روش گفته که هدفش صعود ایران به جام جهانی 2018 است. حالا از او بخواهند که پرداخت 75 درصد مبلغ قراردادش را منوط به تحقق این هدف کند. آیا حاضر است؟ عابدینی در ادامه اظهار کرد: کی‌روش و کفاشیان در حرفهایشان از جام ملت‌ها با اولویت حرفی نزده‌اند. این بدترین کاری است که می‌شود کرد. آنها دیده‌اند که 30 و چند سال است که در آسیا قهرمان نشده‌ایم و حرفش را نمی‌زنند. ما لیاقت داریم که در جام ملت‌ها قهرمان شویم.
استفاده قطعی کی‌روش از 2 مربی ایرانی
نشست هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال صبح دیروز به ریاست علی کفاشیان در محل فدراسیون برگزار شد. در این نشست که با حضور علی کفاشیان، مهدی محمد نبی، سید محمد هادی آیت الهی، مهدی تاج، فریده شجاعی، منصور قنبرزاده، حیدر بهاروند، شهاب الدین عزیزی، خادم و فریدون اصفهانیان برگزار شد، رئیس فدراسیون فوتبال گزارشی را از روند برنامه‌های فدراسیون ارائه کرد. علی کفاشیان خطاب به اعضای هیئت رئیسه درباره روند مذاکراتش با کارلوس کی‌روش و شرایط حاکم بر تیم‌های ملی گفت: روند خوبی را در تیم‌های ملی فوتبال با توجه به برنامه‌های کادر فنی شاهد هستیم و تمامی تیم‌ها فعالیتهای خود را به خوبی انجام می‌دهند. با توجه به مصوبه قبلی هیئت رئیسه با کارلوس کی‌روش پیش رفتیم که ایشان نظرات خود را در باره مسائل مختلف بیان کرد و بر همین اساس قرارداد فعلی را با وی تنظیم کرده و دو دستیار ایرانی در کنار تیم ملی حضور خواهند داشت و در مجموع قرارداد خوب و بلند مدتی را با کی‌روش تنظیم کرده‌ایم. این در حالی است که دیروز مارکار آقاجانیان که در دوره قبل در کنار کی روش به عنوان مربی فعالیت می کرد اعلام کرد که در دوره جدید هم دستیار کی‌روش خواهد بود.
سازمان لیگ: پولادی بازیکن پرسپولیس است
مصطفی شهبازی رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ گفت: مهرداد پولادی طبق اسناد موجود در سازمان لیگ بازیکن پرسپولیس است و برای حضور در یک لیگ خارجی باید تکلیف این قرارداد را مشخص کند.