kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۱۰
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۷

اجرای 200 میلیارد ریال طرح‌های هنری در عتبات عالیات

مسئول امور هنری و صنعتی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور از اجرای طرح‌های هنری در عتبات به ارزش 200 میلیارد ریال خبر داد.
جمشید گودرزی در حاشیه بازدید شیخ ضیاء زین‌الدین متولی حرم مطهر امیر‌المومنین(ع) در نجف اشرف و هیئت همراه از طرح ملی فرش‌بافی عتبات عالیات در کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان گفت: این طرح‌ها در بخش حوزه هنری و صنعتی ستاد طی سال 92 و پنج ماهه سال جاری از طریق کمک‌های مردمی در حرم های مطهر اهل بیت(ع) در عتبات عالیات اجرا شد.
به گفته وی، ضریح حبیب‌بن مظاهر نیز در استان البرز تا 4 ماه آینده تکمیل و آماده ارسال به عتبات عالیات می‌شود.
مسئول امور هنری و صنعتی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور پرده‌برداری از 2 در مشبک ساخته شده برای حرم امام علی(ع) همزمان با عید غدیر در نجف اشرف خبر داد و گفت: این درها توسط هنرمندان اصفهانی ساخته شده است.
وی تصریح کرد: طرح ملی فرش‌بافی عتبات عالیات در کاشان نیز به متراژ 9 هزار متر مربع از طریق شش کارگاه فرش دستباف در این منطقه یکی دیگر از کارهای هنری ستاد در استان اصفهان است که 3 هزار و 500 متر از این میزان فرش تاکنون بافته شده و آماده انتقال به حرم مطهر‌ امیرالمومنین(ع) است.
این مسئول، عجین شدن فرهنگ و هنر هنرمندان کاشانی با مذهب و معنویت را تاکید کرد و گفت: بانوان بافنده توانمند کاشانی گره‌های عاشقی بر تار و پود عشق و علاقه و ارادت قلبیشان بر اهل بیت(ع) می‌زنند.