kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۱۲۲
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵

اف.بی.آی: فضای مجازی بزرگ‌ترین تهدید تروریستی داخل آمریکا

نتایج گزارش مشترک اف‌بی‌آی و وزارت امنیت داخلی آمریکا نشان می‌دهد «گرگ‌های تنها» با استفاده از فضای مجازی، اقدام به انجام عملیات تروریستی در داخل آمریکا می‌کنند و همین مسئله، بزرگترین تهدید تروریستی در خاک آمریکا به شمار می‌رود.

نژادپرستان و گروه‌های راست افراطی در کنار فضای مجازی، تبدیل به بزرگترین نگرانی امنیتی دولتمردان آمریکایی شده است. به نوشته پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره آمریکا، در حالی که حوادث مربوط به افراط گرایی داخلی در آمریکا به شدت رو به افزایش است، نتایج یک گزارش مشترک اف‌بی‌آی و وزارت امنیت داخلی این کشور نیز که روز جمعه منتشر شده نشان می‌دهد، «گرگ‌های تنها» بزرگترین تهدید تروریستی در آمریکا به شمار می‌روند. منظور از «گرگ‌های تنها»، افرادی هستند که زمینه تحریک شدن با فضای مجازی را دارند و چون به هیچ گروه و جناحی هم وابسته نیستند، نمی‌توان آنها را شناسایی کرد.
این گزارش می‌افزاید: «2نهاد امنیتی و اطلاعاتی آمریکا اعلام کرده‌اند: بزرگترین تهدید تروریسم داخلی علیه این سرزمین که امروز با آن رو‌به‌رو هستیم، از سوی مهاجمان گرگ تنهاست که غالبا تحت تاثیر افکار افراطی در شبکه‌های آنلاین قرار دارند و برای حمله به اهداف نرم برنامه‌ریزی می‌کنند. بسیاری از این افراط گرایان داخلی تحت تاثیر انگیزه‌های سیاسی و اجتماعی قرار گرفته و دست به انجام این گونه حملات می‌زنند». این گزارش پس از آن منتشر شده است وزارت امنیت داخلی آمریکا هشدار داد این احتمال وجود دارد
افراط گرایان داخلی تحت تاثیر فضای مجازی از کاهش محدودیت‌های کرونایی برای انجام طیف گسترده‌ای از حملات، سوءاستفاده کنند».
این گزارش می‌افزاید: «سال 2019 میلادی مرگبارترین سال برای حملات افراط گرایان داخلی از سال 1995 میلادی به شمار می‌رود، یعنی سالی که بمبگذاری اوکلاهما موجب مرگ بیش از 160 نفر شد».گفتنی است دادستان کل آمریکا نیز اخیراً اعلام کرده بود گروه‌های خشن و افراط گرای داخلی به خصوص سفیدپوستان افراطی یک تهدید روزافزون برای آمریکا به شمار می‌روند.