kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۵۶
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶

کوتاه از شهرستان ها


اعتبارات برای طرح‌های اقتصاد مقاومتی
ساری- خبرنگار کیهان: رئيس بسیج سازندگی کشور گفت: بسیج درسال گذشته به 23هزار واحد تولیدی که در عرصه اشتغال و اقتصاد مقاومتی در زمینه‌های شیلاتی، زنبورداری، پرورش دام طیور و ماکیان، تولید کود ارگانیک، صنایع بسته‌بندی، تولید قارچ، زعفران، صنایع دستی، مشاغل خانگی و... فعالیت داشتند مبلغ 600میلیارد تومان پرداخت کرد و براساس پیش‌بینی در سال جاری مبلغ 700میلیارد تومان تسهیلات به 39هزار و 500 کارگاه و کارآفرین که دارای طرح توجیه اقتصادی هستند، اختصاص می‌دهد.
ابراهیم عزیزی اعتبارات تخصیصی در زمینه طرح‌های اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی به بسیج سازندگی مازندران را درسال گذشته 35میلیارد تومان و در سال جاری 26میلیارد تومان ذکر کرد.
بهره‌برداری از 34 پروژه عمرانی
اصفهان- خبرنگار کیهان: طی آیین ویژه‌ای با حضور کثیری از مردم منطقه 11 اصفهان 34 پروژه عمرانی، خدماتی و فرهنگی با هزینه‌ای بالغ بر 282 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
سهم زرندیه از اعتبارات ماده 180
ساوه- خبرنگار کیهان: نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی از اختصاص 45میلیارد و 400 میلیون ریال از اعتبارات ماده 180 به شهرستان زرندیه خبرداد.
شهلا میرگلو بیات افزود: اعتبار تخصیصی برای تکمیل پروژه‌هایی مانند آبرسانی به روستاها، آسفالت راه روستایی و مرمت جاده‌های اصلی، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، اصلاح و لایروبی قنوات و... صرف خواهد شد.
همیاری در اهدای خون
یزد- خبرنگار کیهان: مدیرکل سازمان انتقال خون یزد مشارکت مردم استان را در امر اهدای خون خوب و 38/5 به ازای هر هزار نفر اعلام کرد و گفت: میانگین کشوری اهدای خون 27 نفر به ازای هر هزار نفر است و این نشان از مشارکت بالای یزدی‌ها در امر اهدای خون دارد.
نقی تقوایی از مصرف 85درصد از فرآورده‌های خونی که در یزد اهدا می‌شود، در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان خبر داد و افزود: 10درصد از خون استان به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.
راه‌حل کاهش جرایم
تبریز- خبرنگار کیهان: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در جلسه شورای اداری استان گفت: اگر یک سوم بودجه‌ای که صرف دادگستری و زندان‌ها و تشکیلات‌ مشابه می‌شود، صرف تقویت اعتقادات مردم شود، بخش عمده‌ای از جرایم کاهش می‌یابد.
آیت‌الله محسن مجتهد شبستری افزود: بعضا شنیده می‌شود تعداد پرونده‌های قضایی در ایران از برخی کشورهای غیراسلامی بیشتر است: این امر نشان می‌دهد که باید اعتقادات جامعه را تقویت کرد. وی خواستار سرعت عمل دیوان عدالت محاسبات در رسیدگی به پرونده‌های اداری شد.
افزایش تولید پیله کرم ابریشم در فارس
شیراز- خبرنگار کیهان: مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم جهاد کشاورزی با اعلام اینکه تولید کرم پیله ابریشم در فارس رشد چشم‌گیری نسبت به سال گذشته داشته، گفت: امسال 1400 کیلو پیله‌تر در استان فارس تولید شد.
جعفر ستوده اظهار کرد: امسال 60 جعبه تخم نوغان توسط مدیریت زنبور و کرم ابریشم جهاد کشاورزی استان فارس تهیه شده که بین 33 نوغان‌دار استان فارس توزیع شده است.
وی با بیان اینکه درسال گذشته 37جعبه نوغان توزیع شده، افزود: با مقایسه میزان توزیع تخم نوغان در سال 93 نسبت به سال گذشته شاهد افزایش 60درصدی توزیع جعبه نوغان بوده‌ایم.
راه‌اندازی انجمن‌های وقف
شاهرودـ خبرنگار کیهان: رئيس اداره اوقاف شهرستان شاهرود با تاکید بر اینکه شاهرود و میامی جزو شهرهایی هستند که بیشترین موقوفات را دارند گفت: دراین شهرها یک هزار و 685 موقوفه داریم که یک هزار و 183 موقوفه توسط اوقاف اداره می‌شود و 502 مورد موقوفاتی است که واقفان اداره کنندگان آن را مشخص کرده‌اند.
مجیدی همچنین از راه‌اندازی انجمن‌های وقف یاران قرآنی در شاهرود خبر داد.
تصرف حریم رودخانه
اراک- خبرنگارکیهان: مدیر امور منابع آب ساوه گفت: افراد سودجو با دخل و تصرف بستر حریم رودخانه‌ها و برداشت غیرمجاز شن و ماسه از حریم رودخانه‌ها وضعیت طبیعی این‌گونه مناطق را در ساوه بهم ریخته‌اند.
تقی بهجت افزود: با وجود هشدارهای مکرر مسئولان ذیربط و انجام برخی اقدام‌ها، افراد سودجو همچنان به بهره‌برداری غیرمجاز در حوزه آب و خاک ادامه می‌دهند.
وی خواستار برخورد قانونی با متخلفان شد.
طرح‌های راهداری در هرمزگان
بندر جاسک- خبرنگارکیهان: معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و پایانه‌های کشور گفت: مهم‌ترین طرح‌های راهداری در هرمزگان محورهای سیرجان- بندرعباس، بندرلنگه- پارسیان و بندر لنگه- بستک و بستک- لار است. که با اعتبار بیش از 800میلیارد ریال درحال اجراست.
داوود کشاورزیان افزود: این اعتبارات صرف پروژه‌های راهداری مانند روکش راه‌ها، ایمن‌سازی راه‌ها، خط‌کشی و نصب علائم خواهد شد.
رشد 3درصدی آمار ولادت در اهواز
اهواز- خبرنگارکیهان: فرماندار اهواز گفت: آمار ولادت در این شهرستان 3درصد رشد داشته است.
اسماعیل ارزانی بیرگانی افزود: در سال 92 شاهد افزایش 3درصدی آمار رشد جمعیت اهواز در مقایسه با سال91 هستیم.
وی با اعلام اینکه تعداد متولدین سال91 در این شهرستان 39هزار و 900 نفر بوده، متولدین سال92 به 42هزار و 680 نفر رسیده است.
افتتاح پژوهش سرای دانش‌آموزی در خواجه
هریس- خبرنگار کیهان: پژوهش‌سرای دانش‌آموزی ابوعلی سینای خواجه افتتاح شد. این پژوهش‌سرا در فضایی به مساحت 250مترمربع احداث شده و دارای بخش‌های مختلف از جمله اتاق فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، نجوم، ریاضی و کامپیوتر با تجهیزات و امکانات موردنیاز است. اعتبار لازم برای احداث آن بالغ بر 50 میلیون تومان بوده که بخشی از آن توسط اداره کل آموزش‌وپرورش استان و بقیه توسط اداره آموزش‌وپرورش منطقه هریس تأمین شده است.
ایران دومین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان
اصفهان- خبرنگارکیهان: معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه اصفهان از صنعت فولاد به عنوان صنعت مادر یاد کرد.
ارباب‌زاده میزان مصرف سرانه فولاد در ایران را حدود 240کیلوگرم عنوان کرد و افزود: این میزان در اروپا 332 و در آفریقا 46کیلوگرم است.
وی همچنین اعلام کرد: درحال حاضر ایران با تولید 14میلیون تن آهن اسفنجی رتبه دوم دنیا را در تولید این محصول به خود اختصاص داده است و این در حالی‌است که 75میلیون تن آهن اسفنجی در دنیا تولید می‌شود.