kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۴۷۳
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷
هشدار 100 فروشنده کتاب به وزیر ارشاد:

کتابفروشی‌ها درمعرض ورشکستگی و آسیب جدی هستند (اخبار ادبی و هنری)



بیش از ۱۰۰ کتابفروشی در نامه‌ای به سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تعطیلی اخیر کتابفروشی‌ها در جریان موج چهارم کرونا انتقاد کردند.
در بخشی از این نامه خطاب به سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: در شرایط عادی به علت مشکلات عدیده اقتصادی در کتابفروشی‌ها همانند خواب سرمایه، اجاره سنگین، گرانی کتاب و عوامل دیگر شاهد تعطیلی و یا ورشکستگی آنها هستیم. حال با تعطیلی‌های اخیر این مشکل نیز بر دیگر مشکلات افزوده شد و آسیب جدی به کتابفروشی‌ها وارد کرد.
در این میان کتابفروشی‌ها در رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی در زمان فعالیتشان اهتمام جدی داشته‌اند؛ چه در ضدعفونی کردن فضای فروشگاه و چه در زمان تحویل کالا به مشتری، شیوه‌های نظافتی را رعایت می‌کنند. کما اینکه در کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، بلژیک و سوییس کتابفروشی جز کسب و کارهای ضروری قرارگرفته‌اند و تجربه نشان داده حضور مشتریان در کتابفروشی‌ها همراه با تجمع نبوده، درصورتی که انعکاس اخبار تجمعات مردم و صف‌های طولانی در فروشگاه‌های مواد غذایی توسط رسانه‌ها بر کسی پوشیده نیست.
لذا انجمن کتابفروشان خوشه به نمایندگی از بیش از یکصد کتابفروشی در سراسر کشور اعلام می‌دارد، انتظار آن است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی این حوزه نسبت به مسئله اهتمام بیشتری داشته و در مواجه با اینگونه تعطیلی‌ها از سوی ستاد کرونا تدابیر لازم را به کار گیرد تا از این پس شاهد تعطیلی‌های بی‌ضابطه در این موضوع نباشیم.