kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۴۶۱
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶
رئیس‌سازمان بازرسی کل کشور:

«کوو پارس» از ایمن‌ترین واکسن‌هاست



رئیس‌سازمان بازرسی کل کشور: واکسن رازی کووپارس طبق گفته محققان و سازندگان آن از ایمن‌ترین واکسن‌های کووید۱۹ محسوب می‌شود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز البرز، حجت‌الاسلام درویشیان گفت: موسسه رازی و محصولاتی که در این مجموعه تولید می‌شود، خط مقدم تحقق منویات رهبری در حوزه پدافند غیرعامل است به‌ویژه اینکه کشور ما با تهدیدات متعدد در بحث بیوتروریسم مواجه است و همواره از این سمت مورد تهدید قرار می‌گیرد.
وی افزود: اقدامات موثری که پارسال در زمینه تولید اقلام بهداشتی مقابله با این ویروس و ساخت واکسن انجام شد از مصادیق بارز جهش تولید بود که امید است با رفع موانع تولید، شاهد سرعت بیشتری در کنترل این بیماری باشیم.
او گفت: همواره و به‌ویژه در شرایط امروز حمایت از تولید واکسن به عنوان یک محصول راهبردی، یک ضرورت و اصلی مهم محسوب می‌شود و نباید به واردات واکسن اتکا کنیم.
وی افزود: خوشبختانه مؤسسه رازی، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و انستیتو پاستور هم تاکنون اقدامات خوبی انجام داده‌اند، حتی می‌توانیم به صادرات واکسن‌های خود فکر کنیم که امنیت پایدار و ارزآوری برای کشور به همراه دارد.
او گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در کشور در زمینه تولید محصولات سلامت محور وجود دارد که نیازمند هم‌افزایی و به ‌اشتراک‌گذاری دانش فنی مجموعه‌های تولیدی و تحقیقاتی است.
حجت‌الاسلام درویشیان ضمن سفر به استان البرز، بازدیدی ۹ ساعته از بخش‌های مختلف چهار شرکت فعال در ساخت واکسن مقابله با بیماری کرونا از جمله گروه دارویی برکت، موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی و سپند و انیستیتو پاستور ایران داشت و از نزدیک در جریان پیشرفت تولید واکسن قرار گرفت.