kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۰۵۳
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲

کشف 4/6 تن مواد‌ مخدر در دو استان کشور




نیروهای انتظامی یزد و سیستان و بلوچستان طی عملیات‌های جداگانه‌ای چهار هزار و 607 کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کردند.
فرمانده انتظامی استان یزد از کشف یک هزار و هفت کیلوگرم  مواد مخدر از نوع تریاک خبر داد.
سرتیپ «عباسعلی بهدانی‌فرد» تصریح کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان یزد طرح کنترل محورهای مواصلاتی را به مدت ۲۴ ساعت به مرحله اجرا گذاشتند.
وی افزود: ماموران پلیس استان یزد در این طرح پنج دستگاه خودرو سواری و کامیون مربوط به قاچاقچیان را در محورهای «مهریز»، «خاتم» و «اردکان» شناسایی و آنها را متوقف کردند.
وی ضمن اشاره به دستگیری هفت نفر از سوداگران مرگ، خاطرنشان کرد: ماموران در بازرسی از خودروها یک هزار و هفت کیلوگرم موادافیونی از نوع تریاک را کشف کردند.
وی با بیان این که سوداگران مرگ این محموله‌ها را از شهرهای جنوب شرقی کشور تهیه و قصد انتقال به دیگر استان‌ها را داشتند، گفت: قاچاقچیان به دادسرا معرفی و روانه زندان شدند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان هم از کشف  سه هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و سوخته تریاک‌، در درگیری با سوداگران مرگ خبر داد.
سرتیپ احمد طاهری‌، گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان، شهرستان زاهدان و یگان تکاوری قرارگاه عمار در درگیری با یک باند مسلح قاچاق مواد مخدر که قصد انتقال محموله مواد  مخدر را از نوار مرزی میرجاوه به مرکز استان و سپس به عمق کشور داشتند درگیر شدند.
او افزود: در این عملیات که منجر به حریق یکی از خودرو‌های این باند شد قاچاقچیان که تاب توان ایستادگی در مقابل تکاوران انتظامی را نداشتند با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه از محل متواری شدند.
وی ادامه داد: ماموران انتظامی در این عملیات علاوه بر کشف محموله سنگین مواد مخدر در بازرسی از خودرو‌ها چندین تیغه خشاب، مقادیر زیادی مهمات جنگی و همچنین یک دستگاه بی‌سیم دستی کشف و ضبط کردند.