kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۲۸۰
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۵

تحصیل غیرقانونی وزیر اصلاح‌طلب اعتدالیون!(اخبار دانشگاه)

پس از افشاگری‌های ناشیانه برخی از خبرگزاری‌های منتسب به دولت پیرامون بورسیه‌های به اصطلاح غیرقانونی، این‌بار یک سایت اصولگرا از تخلفات تحصیلی یکی از وزرای کابینه تدبیر و امید پرده برداشته است.
در همین رابطه شبکه اطلاع‌رسانی دانا، نوشت: «این وزیر محترم که بعنوان یکی از چهره‌های معروف امنیتی اصلاح‌طلب شناخته می‌شود و هم اکنون با عنوان «دکتر» بر کرسی یک وزارتخانه اقتصادی، اجتماعی دولت اعتدال تکیه زده است، به گواهی سوابق انتشار یافته، در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مدرک دیپلم داشته است. وی پس از پیروزی انقلاب تا سال 1384 در دستگاه‌های مختلف دولتی مسئولیت‌های پرمشغله امنیتی و اجرایی داشت که علی‌القاعده و مطابق قانون فردی با این مشاغل کثیره دولتی نمی‌تواند ادامه تحصیل دهد اما نامبرده طی این مدت مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای خود را در عین داشتن مسئولیت اجرایی دریافت کرده است.
نکته جالب اینکه در رزومه ارائه شده از وی به سال‌های مشغولیتش به تحصیل اشاره نشده و مشخص نشده است که نامبرده در کدام رقابت علمی شرکت کرده و موفق به ادامه تحصیل و کسب مدارک مذکور شده است.
بر اساس اسناد بدست آمده، وزیر اصلاح‌طلب موصوف، در سال‌های پایانی دولت خاتمی به رغم آنکه هم مشاور رئیس‌جمهور بوده و هم یک مسئولیت اجرائی، امنیتی سنگین برعهده داشت، تحصیل در مقطع دکترا را در یک دانشگاه دفاعی امنیتی آغاز کرد؛ اما با پایان دوران اصلاحات وی سودای استادی دانشگاه را در سرآورد و در حالی که متولد سال 1334 است با استفاده از رانت‌های خاص در سال 1385- یعنی در سن 51 سالگی(!)- توانست عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور شود. براساس این گزارش ماجرای عجیب پذیرش یک فرد 51 ساله به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور زمانی بهت‌برانگیز می‌شود که دو سه سال بعد، وی به آستانه بازنشستگی رسید اما این استاد دو ساله باز هم متوسل به لیدر جریان انحرافی شد و توانست از بازنشسته شدن بگریزد و نهایتا با روی کارآمدن دولت یازدهم که خود عضوی از آن است به عنوان هیئت امنای دانشگاه پیام نور منصوب شد!»