kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۲۷۸۷
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵
بی آبرویی مکرر کاخ نشینان باکینگهام

اختلاف بی‌سابقه در خاندان سلطنتی انگلیس /عروس ملکه: این خاندان نژادپرست و دروغگوست




همسر شاهزاده «هری»، نوه ملکه انگلیس، خانواده سلطنتی این کشور را به نژادپرستی و دروغگویی متهم کرد.
مراسم عروسی «شاهزاده هری» و «مگان مارکل» در تاریخ ۱۹ مه ۲۰۱۸ (29 اردیبهشت 1397) در قلعه «وینزر» انگلیس برگزار شد، تا برای نخستین بار یک بازیگر زنِ دورگه (از پدری سفید پوست و مادری سیاهپوست)، عروس خاندان سلطنتی و ملکه انگلیس شود.
از همان ابتدا این ازدواج پرحاشیه بود. در جدیدترین حاشیه این ازدواج، که بی‌سابقه‌ترین آنها نیز هست، مگان که به همراه هری، با «اوپرا وینفری»، مجری مشهور آمریکایی، مصاحبه کرده است، در سخنانش از اعضای خانواده سلطنتی، از جمله «شاهزاده چارلز»، ولیعهد انگلیس انتقاد کرد.
مارکل همچنین، اعضای خانواده سلطنتی را به بی‌تفاوتی و دروغگویی متهم کرد. البته او و همسرش به طور مستقیم از ملکه الیزابت انتقاد نکردند.
مارکل که ۳۹ سال سن دارد، فرزند یک مادر سیاه پوست و پدر سفیدپوست آمریکایی است. او در این گفت‌و‌گو اظهار داشت که پس از ازدواج در سال ۲۰۱۸‌، به خودکشی فکر کرده بود. به گفته مارکل، در دورانی که فرزندش «آرچی» را باردار بوده، دغدغه اعضای خانواده سلطنتی، میزان تیرگی رنگ پوست فرزندش بوده است! با این حال، او از نام بردن از فردی که چنین اظهار نظری کرده است، خودداری کرد.
مارکل در این مصاحبه گفت: آنها نمی‌خواستند (پسرش)‌ عنوان شاهزاده داشته باشد. مارکل و هری سال گذشته اعلام کردند که از وظایف رسمی خود در قالب خانواده سلطنتی، کناره‌گیری کرده و به آمریکا نقل مکان می‌کنند. کاخ «باکینگهام» ماه گذشته تایید کرد، این جدایی دایمی خواهد بود.
به گزارش ایسنا، هری که ۳۶ سال سن دارد، گفت به خاطر عدم درک وضعیت همسرش، از خانواده سلطنتی جدا شده است. کاخ باکینگهام از این اقدام هری و مارکل، ابراز تاسف و اعلام کرد که از بیانیه آنها، که بدون مشورت با خانواده سلطنتی منتشر شد، آزرده خاطر شده است. شاهزاده هری با اشاره به رابطه وی با پدرش گفت که احساس کرده او(پدر) رهایش کرده است. شاهزاده هری گفت، خانواده‌ام عملا ارتباط مالی با من را قطع کرده‌اند. به گفته او، شاهزاده چارلز در یک مقطع زمانی، حتی از پاسخ دادن به تماس‌های او خودداری کرده است.
گفتنی است، مادر هری یعنی «پرنس دایانا»، که در زمینه جمع‌آوری پول برای خیریه‌های بین‌المللی و همچنین به عنوان یک شخصیت برجسته و مشهور در قرن بیستم شناخته شده بود، نیز شخصیتی پرحاشیه برای خاندان سلطنتی بوده و در نهایت در تاریخ در ۳۱ اوت ۱۹۹۷ (9 شهریور 1376) در یک تصادف رانندگی شدید و مشکوک، کشته شده است.