kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۲۷۶
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اعلام کرد

وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک مسئول نتایج بازی‌های آسیایی نیستند

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در تازه ترین صحبت‌های خود عنوان داشت مسئول اصلی نتیجه‌گیری در این بازی‌ها، خود فدراسیون‌‌ها هستند، نه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک.

سرویس ورزشی-
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در تازه ترین صحبت‌های خود عنوان داشت مسئول اصلی نتیجه‌گیری در این بازی‌ها، خود فدراسیون‌‌ها هستند، نه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک.
نصرالله سجادی روز گذشته در نشست خبری خود ابتدا به فعالیت‌هایی که طی چند ماه گذشته (از 7 مهر ماه) بر روی انجام آن نظارت داشت، اشاره کرد و اظهار داشت: طی این مدت، تلاشم این بود که کارهای اصلی مرتبط با این معاونت را سازماندهی کنم تا فعالیت فدراسیون‌‌ها بر اساس یک برنامه‌ریزی از قبل پیش‌بینی شده باشد.
مجامع انتخاباتی و عمومی فدراسیون‌‌ها یکی از بخش‌هایی بود که روی آن کار شد، تا اندازه‌ای هم طبق اهداف‌مان پیش رفتیم. مجامعی بود که 3- 4 سال برگزار نشده بود و ما آن‌ها را برگزار کردیم. البته کارمان در این زمینه همچنان ادامه دارد.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه طی این مدت و از دی ماه تقویم فدراسیون ‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفت، خاطر نشان کرد: از همکارانمان در وزارت ورزش برای هر فدراسیون یک رابط گذاشتیم که کارهای نظارتی را انجام می‌دهند. با آن‌ها جلسه داریم، گزارش‌های مکتوبشان را بررسی می‌کنیم. در مجموع سعی‌مان کمک به فدراسیون ‌ها است.
وی تفاهم‌نامه مالی با فدراسیون ‌ها را یکی از موارد مورد توجه عنوان کرد و گفت: با هر 48 فدراسیون جلسه داشتیم و بر اساس تقویمشان، فعالیت هایشان را در 6 محور تقسیم بندی کردیم. بر اساس یکی از این محور‌ها فدراسیون‌ها ملزم هستند 15 درصد بودجه خود را میان هیات‌های استانی توزیع کنند. در کل بر اساس این تفاهم نامه ملاک پرداخت به فدراسیون ها، عملکرد آن‌ها در هر دوره سه ماهه است در واقع این یک روش کنترلی است و خوشبختانه فدراسیون ‌ها هم نهایت همکاری را با ما در این زمینه داشته اند.
نصرالله سجادی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در بخش پرسش و پاسخ خبرنگاران در مورد شایعه حضورش در فدراسیون فوتبال به عنوان سرپرست اظهار داشت: این موضوع را تکذیب می‌کنم و هر کس آن را اعلام کرده شایعه‌پراکن بوده است. ضمن اینکه من 27 سال پیش رئیس فدراسیون فوتبال بودم و قحط الرجال نیست که دوباره این مسئولیت را برعهده بگیرم و سرپرست فوتبال شوم.
وی ادامه داد: در رابطه با فدراسیون فوتبال و انتخابات دوره پیش آن هم باید بگویم آن انتخابات کاملا تایید شده بود در آستانه بازی‌های آسیایی به فضای آرام نیاز است. بهتر است اینگونه مسائل مطرح نشود. معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این پرسش مهر مبنی بر اینکه با توجه به برگزاری نشست‌های مشترک میان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش، آیا وزارت ورزش در صورت کسب هرگونه نتیجه توسط کاروان ایران در بازی‌های آسیایی حتی اگر این نتایج بد و دور از انتظار باشد مسئولیت آن را برعهده خواهد گرفت، گفت: البته این اولین بار نیست که اینگونه نشست ‌ها برگزار می‌شود، اما در کل وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک، فدراسیون ‌ها را پشتیبانی کرده‌اند و این فدراسیون ‌ها هستند که مسئول اصلی نتیجه‌گیری در مسابقات به حساب می‌آیند، آنهم برای همه رویداد‌ها نه فقط بازی‌های آسیایی.
سجادی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه ارزیابی وزارت ورزش و جوانان از مدال‌آوری کاروان ایران در بازی‌های آسیایی چیست؟، گفت: در این رابطه مسئولان فدراسیون‌ها طی نشست‌های جداگانه ارزیابی خود را ارائه خواهند کرد. من هیچ رقمی و عددی در قالب پیش بینی نمی‌گویم چون آن را بیشتر پیشگویی به حساب می‌آورم.
این مقام مسئول تصریح کرد: البته با شناختی که از بازی‌های آسیایی دارم، باید بگویم این دوره از بازی‌‌ها سخت‌تر از همیشه است چون کره میزبانی آن را برعهده دارد کره‌ای ‌ها هر موقع میزبان بودند بیشترین مدال طلا را نسبت به دیگر ادوار حضورشان بدست آورده‌اند.