kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۲۷۲
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹
پیروزی والیبالیست‌های ایران مقابل آمریکا

داورزنی: باید در همین سطح بمانیم

تیم ملی والیبال ایران در سومین بازی خود مقابل آمریکا با نتیجه‌ سه بر دو پیروز شد.
تیم ملی والیبال ایران صبح دیروز برای سومین بار مقابل آمریکا به میدان رفت. این بار اسلوبودان کواچ ترکیب اصلی تیم ملی را به میدان فرستاد که پس از یک نبرد پایاپای و تماشایی شاگردان کواچ موفق شدند سه بر دو آمریکا را شکست دهند. تیم ملی والیبال ایران در این مسابقه با امتیازهای 27 - 25، 20 - 25، 26 - 24، 24 - 26 و 15-9 پیروز شد.
ملی‌پوشان والیبال ایران پیش از این دو بار مقابل آمریکا شکست خورده بودند و قرار است تا یک بازی دوستانه دیگر نیز با این تیم داشته باشد. تیم ملی والیبال ایران که خود را برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان در لهستان آماده می‌کند، اردوی تدارکاتی خود را در کشور آمریکا پشت سر می‌گذارد.
محمدرضا داورزنی در پایان سومین دیدار دوستانه والیبال آمریکا و ایران که با پیروزی 3 بر 2 تیم ملی کشورمان همراه بود، گفت: هنگامی که مشغول برگزاری مسابقات لیگ جهانی بودیم آمریکایی‌ها از ما درخواست کردند که برای برگزاری چند دیدار دوستانه به این کشور سفر کنیم. بعد از حضور ما بین 4 تیم برتر لیگ جهانی آمریکایی‌ها روی دعوت خود پافشاری کردند و مصمم‌تر شدند که با ایران مسابقه دوستانه برگزار کنند. داورزنی با اشاره به اینکه تیم‌های والیبال ایران و آمریکا در لیگ جهانی سال آینده با یکدیگر همگروه هستند، اظهار داشت: سال آینده باید دو بازی در آمریکا انجام دهیم و آنها نیز برای برگزاری دو مسابقه به ایران سفر می‌کنند. یکی از دلایل ما برای پذیرفتن دعوت آمریکایی‌ها همین موضوع بود که به اینجا بیاییم و در شهرهای مختلف آمریکا چند بازی دوستانه انجام دهیم تا با شرایط آشنا شویم و این موضوع برای مسابقات سال آینده نیز برای ما مفیدتر باشد.
داورزنی برنامه بعدی تیم ملی والیبال را آماده‌سازی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان دانست و گفت: باید با انجام بازی‌های دوستانه تدارک خوبی برای مسابقات اصلی‌مان که مسابقات قهرمانی جهان است، ببینیم. باید با آمریکا، ایتالیا، بلژیک، فرانسه و پورتوریکو روبه‌رو شویم و هدف‌مان این است والیبال ایران را پله به پله در جهان ارتقا دهیم.
داورزنی خاطرنشان کرد: جایگاه فعلی والیبال ایران حاصل برنامه‌ریزی بلند مدت بوده اما هنوز کار زیادی داریم تا به هدف‌مان برسیم و باید کار بیشتری انجام دهیم تا نقاط ضعف‌مان را تقویت کنیم و باعث افتخارآفرینی ایران شویم.