kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۲۶۷
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷

کوتاه از ایران


تقویت ناوگان امداد و نجات
بندرانزلی- فارس: رئیس سازمان امداد و نجات کشور گفت: تقویت ناوگان امداد و نجات هوایی کشور در دستور کار است تا بتوانیم به نحو مطلوب استان‌ها را پوشش دهیم.
میرحسین کولیوند با اشاره به اینکه برای آموزش منابع انسانی و آمادگی و پیشگیری از بلایا و حوادث برنامه‌های مختلفی تدارک دیده‌ایم، یادآور شد: امسال این برنامه‌ها عملیاتی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا بتوانیم به نحو مطلوب استان‌ها را پوشش دهیم.
کولیوند به‌روزرسانی تجهیزات و استفاده از دانش نوین امداد و نجات را از برنامه‌های سال جاری سازمان مذکور برشمرد و خاطرنشان کرد: تهیه نقشه جامع پایگاه‌های امداد و نجات و استاندارد نجات در پایگاه‌ها فعال و آماده می‌شود.
نقش خبرنگاران در توسعه
شیراز- خبرنگار کیهان: مدیر عامل آب و فاضلاب شیراز گفت: مدیران باید به نقش خبرنگاران در روند توسعه کشور آگاه باشند و آنان را همگام خود در پیشبرد جامعه بدانند. الله‌بخش نظرپور افزود: انتقاد سازنده و انعکاس منصفانه خبر موجب ترقی جامعه می‌شود. زیرا هر مسئولی در انجام وظایف خود بهتر عمل خواهد کرد. وی افزود: از نیازهای دنیای امروز هر فرد کسب اطلاع از محیط و اطراف خود است که این مهم بدون وجود خبرنگاران میسر نیست.
پرداخت 40 درصد معوقات ایثارگران
مشهد- تسنیم: معاون رئیس‌جمهور گفت: 60 درصد معوقات ایثارگران از سال گذشته تاکنون پرداخت شده و امیدواریم 40 درصد باقی مانده را تا پایان تابستان به این عزیزان تقدیم کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی محلاتی در همایش آزادگان افزود: تاکنون 42 هزار و 879 نفر آزاده داشته‌ایم و اینان کسانی هستند که سال‌ها در اسارت دشمن بعثی بودند.
وی افزود: 85 درصد از آزادگان ما رزمنده بودند و تنها 15 درصد از آنها غیرنظامی بودند.
فعالیت پلیس تغییر کاربری اراضی کشاورزی
یاسوج- فارس: رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان این که پلیس و یگان‌های ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی و مقابله با تغییر کاربری در 130 شهر کشور فعال است، اظهار کرد: در همه مراکز استان‌ها چنین یگان‌هایی با هر گونه تغییر کاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی مقابله می‌کنند.
قباد افشار افزود: برای این کار یگان‌های خود را به خودروهای مورد نیاز و همچنین برخی دیگر از زیرساخت‌ها برای مقابله با این پدیده شوم تجهیز خواهیم کرد.
قوانین استعماری مانع تولیدات داخلی
ساری- خبرنگار کیهان: رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: قوانین استعماری دست و پاگیر که مانع تولیدات داخلی است، باید برداشته شود. سرتیپ محمدرضا نقدی افزود: دو درد رکود و تورم در کشور اثرات معکوس ایجاد می‌کند که با اجرای کامل برنامه اقتصاد مقاومتی تبیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب می‌تواند به مانند بسیاری از مشکلات دیگر گره آن باز شود.
وی از مسئولان خواست با مشارکت تولیدکنندگان، موسسه‌ای در جهت بازاریابی و توزیع محصولات فعالان تولیدکننده بسیجی ایجاد کنند.
اجرای 194 طرح تحقیقاتی
تبریز- واحد مرکزی خبر: رئیس موسسه تحقیقات دیم کشور در مراغه گفت: امسال 194 طرح تحقیقاتی در زمینه‌های غلات، حبوبات، دانه‌های روغنی کلزا، آفتابگردان و گلرنگ و علوفه در استان‌های دیم‌خیز کشور توسط این موسسه اجرا شده است. غفاری با اشاره به معرفی سه رقم جدید غلات توسط این موسسه در سال جاری افزود: گندم نان باران، قابوس و جو انصار از جمله ارقام معرفی شده است.