kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۲۶۶
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷
حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان:

شرایط دهه چهارم انقلاب از 10 سال اول سخت‌تر است

متولی مسجد مقدس جمکران با اشاره به مشکلات و حساسیت‌های امروز گفت: امروز را باید به لیله‌القدر تاریخ اسلام تشبیه کرد لیله‌القدری که عمل صالح در آن «خیر من الف شهر» است.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان در مراسم تجلیل از فعالان حوزه اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه در پیچ تاریخی سرنوشت‌سازی قرار داریم افزود: اگر امروز را با زمان‌های حضرت نوح، موسی و عیسی نبی، دوران صدر اسلام، زمان امیرالمؤمنین(ع) و سایر ائمه مقایسه کنیم، از جهات گوناگون این دوران خطیرتر و دارای پیچیدگی‌های بسیار زیادی است.
وی با اشاره به اینکه امروز معاویه‌ها و عمر و عاص‌های بیشتری نسبت به گذشته هستند ابراز کرد: دهه چهارم انقلاب از دهه اول انقلاب بسی سخت‌تر است، چون در اوایل انقلاب اینترنت، ماهواره و تلفن همراه نبود، اما امروز این سه ابزار عمدتاً در دست دشمنان است.
رحیمیان تصریح کرد: سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی عریض و طویل با میلیاردها دلار بودجه و ده‌ها هزار کارشناس نخبه مشغول مطالعه، بررسی و برنامه‌ریزی علیه اسلام ناب و انقلاب اسلامی هستند.
وی افزود: تسخیر لانه جاسوسی بزرگترین شکست دنیای استکبار و آمریکا بود، اما بعدها دوباره شروع به خودسازی و تکمیل کادرهای خود برای ضربه زدن به انقلاب کردند.
متولی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه در زمان فعلی، کوتاهی و سکوت ما می‌تواند نقش مخربی در روال این شرایط حساس و سرنوشت‌ساز داشته باشد یادآور شد: کسانی که در مقابل حوادث و منکرات که دارای مراتب است موضع‌گیری مبتنی بر حق داشته باشند رستگار و پیروز هستند.
وی افزود: امام خمینی(ره) نگاه زیربنایی به مسائل جامعه و منکرات داشت و بزرگ‌ترین منکر را حکومت طاغوت و بزرگ‌ترین معروف را تشکیل حکومت و حاکمیت‌الله می‌دانست.
رحیمیان در ادامه آمریکا را ام‌المصائب دنیا خواند و گفت: شرایط امروز ایجاب می‌کند که کمر همت را بیش از پیش برای دفاع از اسلام ناب ببندیم و همه تلاش خود را در این مسیر به کار بگیریم.
متولی مسجد جمکران به نقش مهم مساجد در مقابله با هجمه‌های دشمنان اشاره کرد و افزود: راه اساسی و میان‌بر دفاع از اسلام، نظام اسلامی و ارزش‌ها تقویت مسجد است.
وی بر ترویج و تشویق جوانان و نوجوانان به مسجد تأکید کرد.