kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۲۶۳۵
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲
نگاهی به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای

حمایت روزنامه­‌های اصلاح‌­طلب از یک هتاک به مقدسات




سرویس سیاسی-
این روزها از بی‌­بی­‌سی، دویچه‌ووله، صدای آمریکا تا روزنامه اصلاح‌طلب شرق به شدت نسبت به حکم صادره برای جمعیت شارمین‌ میمندی‌نژاد ابراز نگرانی می‌کنند. نکته قابل تامل این است که شارمین میمندی نژاد که هم خودش و هم پدرش (محمدحسین میمندی‌نژاد) کارنامه پر و پیمانی در توهین به مقدسات تشیع دارند نام تشکیلات خود را جمعیت امام‌علی(ع) گذاشته‌اند.
در متن روزنامه شرق آمده: «تلاش و ابتکار عمل دولت آقای حسن روحانی برای انحلال جمعیت امام علی‌(ع) نقطه‌ای تیره در کارنامه دولت از حیث نقض حقوق شهروندی و مقابله با مشارکت عمومی در قالب نهادهای مدنی است. انحلال این نهاد مدنی ضربه‌ای سخت به فرایند تمایلات عمومی به مشارکت‌های مدنی خواهد بود.جمعیت امام علی یکی از فعال‌ترین و موفق‌ترین تجربه‌های نهادهای مدنی در ایران بود که به شکل گسترده‌ای در توسعه فعالیت‌های اصیل اجتماعی مدنی اثرات ماندگاری بر جای گذاشت.»
نویسنده این یادداشت در حالی از این واژگان برای تشریح تشکیلات میمندی‌نژاد استفاده می‌کند که خود شارمین میمندی‌نژاد در پوشش فعالیت‌های مدنی به ترویج افکار باطل خود و توهین به مقدسات تشیع و نیز توهین آشکار به شهیدان والا‌‌مقام این مرز و بوم مشغول بوده است. روزنامه کیهان در شماره‌هایی به اقدامات و کارهای تشکیلات میمندی‌نژاد و شخص او پرداخته بود. «نیکوکاران تبهکار» یک نمونه‌ای از این گزارش‌ها است که در تاریخ 2 تیرماه 1399 منتشر شد. البته این گزارش‌ها پیش از این هم از سوی کیهان منتشر شده بود که متعاقب آنها جوابیه‌ای از سوی جمعیت مذکور برای کیهان ارسال گشت که آن جوابیه و پاسخ کیهان را نیز می‌توانید در سایت کیهان به تاریخ 11تیر 1396 که با عنوان جوابیه «جمعیت [موسوم به] امام علی(ع)» و پاسخ کیهان» بخوانید.
از بی‌­بی‌­سی تا شرق؛
نگرانی برای یک هتاک به مقدسات
به راستی آیا رسانه انگلیس (کشوری که در ماجرای قحطی بزرگ سابقه کشتار بیش از 10میلیون ایرانی را دارد) یا رسانه آمریکایی voa (کشوری که دشمنی با مردم ایران را به نهایت رسانده و حتی از ورود داروی بیماری‌های خاص به ایران جلوگیری می‌کند) نگران مردم ایران و بر زمین ماندن کارهای (به ظاهر) خیرخواهانه تشکیلات میمندی‌نژاد هستند؟! آیا تا به حال دیده اید که این رسانه از کارهای جهادی جوانان در نقاط محروم گزارشی دهند و یا برای آنان نگران شوند؟ نگرانی این روزهای این رسانه‌ها دلیلی دارد که باید آن را در عملکرد شارمین‌میمندی‌نژاد جست‌وجو کرد.
به غیر از اینها این روزها فیلمی از اظهارات وقیحانه و بسیار زننده شارمین میمندی نژاد در مورد واقعه عاشورا و پیاده‌روی اربعین در فضای مجازی دست به دست می‌شود که خود به تنهایی گویای انحراف فکری و رفتاری میمندی نژاد است. در ادامه یادداشت شرق آمده: «‌در این دادخواست آمده است: «متأسفانه خوانده دعوا (جمعیت امام علی) با... انجام فعالیت‌های گسترده در سطح ملی و حمایت‌های انجام‌شده از سوی دولت در داخل و خارج از کشور بسیار مورد توجه قرار گرفته است». چرا خواهان دعوا (وزارت کشور)، از مورد توجه قرارگرفتن جمعیت امام علی باید «متأسف» باشد.»
دلیل آن را باید در اقدامات انجام گرفته و اظهارات میمندی نژاد جست‌وجو کرد. این فرد از منابع دولتی استفاده می‌کند و به برخی کارهای مدنی می‌پردازد تا به واسطه این کارها مورد توجه و عنایت مردم قرار گیرد. وقتی این اتفاق افتاد و مورد توجه قرار گرفت آنگاه میمندی‌نژاد به کار اصلی خود می‌پردازد که همانا زدن ریشه‌های اعتقادی و بنیان‌های عقیدتی جامعه ایرانی است. اگر این بنیان‌های اعتقادی فرو بریزد به تبع آن مفاهیم ارزشمندی مانند «مقاومت»، «هیات مناّ‌الذله»، «جانفشانی برای وطن و ناموس»، «اتحاد حول محور کلام حق» و... نیز رنگ می‌بازد و این همان چیزی است که استعمارگران و سلطه‌‌جویان می‌خواهند. چنانکه «دومارانش» (رئیس‌سازمان اطلاعات فرانسه در زمان پیروزی انقلاب اسلامی) در کتاب جنگ «جنگ جهانی چهارم» عاشورا و شعار هیهات منّا‌الذله امام‌‌‌حسین(ع) را یکی از عوامل مقاومت ایرانیان در برابر سلطه جویان می‌خواند.
تنها برای نمونه به یکی از مطالب عنوان شده توسط میمندی نژاد اشاره می‌کنیم که گویای همه چیز است: «شارمین پنجشنبه، 8 فروردین 1387 ضمن تعریف خاطره‌ای ادعای مکاشفه می‌کند و مدعی می‌شود روح امیرالمؤمنین(ع) را دیده است: «وقتي از داخل خانه در آن شب بيرون [...]آمدم او را نوراني بر فراز دست باد ديدم كه با فرقي شكافته به سختي مي‌گريست. انگار كه آني تمام دردش به جانم زده باشد مرا از خود بي‌حال كرد.» و در ادامه ادعا می‌کند این روح در کالبدش حلول کرده و او سعی می‌کند با انجام معصیت از این روح خلاص شود: «از خانه قديمي مست بيرون زدم تا به خانه رسيدم؛ قلبم داشت كنده مي‌شد و در دهانم مي‌آمد. پيش خود گفتم ماهواره را روشن كنم و در كانال‌ها بگردم تا شايد در هيز‌گري بتوانم‌اندكي جانم را به كثافت بكشم تا او[امیرالمؤمنین(ع)] از قفسه تن و روح من كه طاقت وجود او را نداشت بيرون رود.»
کژتابی حقوقی برای فراری دادن یک متهم!
روزنامه اینترنتی همدلی در گزارش تیتر 1 خود با عنوان «حاشیه‌های یک انحلال» به انتقاد از حکم انحلال جمعیت امام علی(ع) پرداخت و به نقل از یک کارشناس نوشت: «ما یک شخصیت حقیقی و یک شخصیت حقوقی داریم، این نهاد برابر قانون مجوز گرفته است، وقتی یک نهادی مجوز گرفت دارای یک حقوقی است. اصلاً فرض را بر این بگذاریم که یکی از افراد این نهاد یا که حتی مسئول آن تخلفی کرده است این دلیل نمی‌شود که نهاد و مجموعه وابسته به آن تعطیل شود، شما تصور کنید منِ وکیل تخلف کنم، در جواب آن کانون وکلا را که منحل نمی‌کنند، بلکه من را مجازات می‌کنند. به‌نظرم این می‌تواند نشانه یک تقابل باشد که ما متاسفانه علت و دلیل آن را نمی‌دانیم
گفتنی است بر اساس ماده ۱۴۳ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲، «در مسئولیت کیفری اصل بر مسئولیت شخص حقیقی است و شخص حقوقی در صورتی دارای مسئولیت کیفری است که نماینده قانونی شخص حقوقی به نام یا در راستای منافع آن مرتکب جرمی‌شود. مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی مانع مسئولیت اشخاص حقیقی مرتکب جرم نیست.»
با نظر بر آنچه در این ماده آمده است، کسانی که مسئولیت اداره شخص حقوقی را بر عهده‌دارند یا کسانی که به هر عنوانی خود را منتسب به یک شخصیت حقوقی معرفی می‌کنند، در صورتی که در راستای این سمت یا در راستای منافع شخص حقوقی مرتکب جرمی‌شوند، شخص نمی‌تواند به بهانه انجام جرم به نفع شرکت از مسئولیت آن طفره برود و شخص حقیقی مرتکب جرم در کنار شخص حقوقی هر دو باید پاسخگوی رفتار مجرمانه باشند. بر همین اساس است که در ادامه ماده ۱۴۳ آمده است که: «مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی مانع مسئولیت اشخاص حقیقی مرتکب جرم نیست.»
کارویژه جریان تحریف برای بزک دولت آمریکا
روزنامه آرمان در مطلبی نوشت: «امید می‌رفت که جو بایدن، همان‌طور که در مبارزات انتخاباتی وعده‌اش را می‌داد بعد از نشستن بر مسند ریاست جمهوری به سرعت به برجام برگردد اما ظاهرا کار خیلی مشکل‌تر از این حرف‌هاست. بازکردن پیچ و مهره‌های جوشکاری شده ماشین عظیم تحریم‌ها که با ده‌ها فرمان اجرایی شکل گرفته و بیش از هزار شخص حقیقی و حقوقی را شامل می‌شود با وجود این همه دشمن برجام کار ساده‌‌ای نیست».
در روزهای گذشته، دولت جو بایدن در اقدامی ضدایرانی، ریچارد نفیو مشهور به معمار تحریم‌ها را در وزارت خارجه منصوب کرد.
در جدیدترین اقدام، روز گذشته بایدن با انتشار بیانیه‌ای، قانون وضعیت اضطراری علیه ایران را تمدید کرد. وی در متن بیانیه تاکید کرد: «تشخیص من این است که لازم است وضعیت اضطرار ملی اعلام شده در فرمان اجرایی شماره ۱۲۹۵۷ در قبال ایران ادامه یافته و تحریم‌های جامع وضع‌شده علیه ایران برای رسیدگی به این تهدید حفظ شوند».
با اینکه بایدن دقیقا در حال استمرار اقدامات ترامپ علیه ایران است، مدعیان اصلاحات همچنان در حال بزک آمریکا هستند. رهبر معظم انقلاب- 10 مرداد 99- فرمودند: «به موازات تحریم، یک جریان تحریف هم است؛ تحریف حقایق...اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم هم قطعاً شکست خواهد خورد».
اشک تمساح برای افزایش اجاره­‌بها یا تشویق وزیری که خانه نساخت؟!
روزنامه اعتماد روز گذشته در گزارش اقتصادی خود با عنوان «كاهش سقف آرزوها به اجاره مسكن در پايتخت» به افزايش 231 درصدي متوسط اجاره هر مترمربع واحد مسكوني در تهران اشاره کرد و نوشت: «تحولات و نوسانات قيمتي در بازار مسكن پس از جهش‌هاي ريز و درشت بازار ارز كه از سال 97 شروع شد، سريع‌تر بوده به گونه‌اي كه براساس برخي محاسبات با قدرت خريد فعلي و فرض توقف تورم سالانه همچنين قيمت هر مترمربع واحد مسكوني در اعداد اعلام شده در بهمن، خانه‌دار شدن افراد بيش از يك قرن به طول مي‌انجامد. با وجود آنكه ممكن است آرزوي خريد خانه در پايتخت توسط نسل‌هاي آتي محقق شود، اوضاع براي اجاره‌ خانه نيز به سختي خريد خانه است؛ ميانگين بهاي اجاره يك مترمربع واحد مسكوني در تهران و براساس آمارهاي وزارت مسكن در سال 92 حدود 18 هزار و 700 تومان بود كه در پاييز 98 به 46 هزار و 400 تومان و در پاييز سال 99 به 61 هزار و 248 تومان رسيد. بدين معنا كه بدون دريافت وديعه براي اجاره واحدي صد متري در سال 92 به‌ طور متوسط يك ميليون و 870 هزار تومان پول لازم بود كه در پاييز سال گذشته به 4 ميليون و 400 هزار تومان رسيده است.»
این روزنامه نوشت: « با استناد به اينكه شاخص اجاره مسكن در كل مناطق شهري در پاييز سال جاري و براساس گزارش بانك مركزي افزايشي 32.4 درصدي نسبت به پاييز 98 داشته، تا پايان آذر 99 براي همان واحد مفروض، اجاره به بيش از 6 ميليون تومان رسيده است؛ طي 7 سال ميزان اجاره با فرض عدم دريافت وديعه جهشي 231درصدي داشته است. اين امر نه تنها به افزايش شكاف طبقاتي دامن مي‌زند، بلكه اجاره‌نشيني را نيز سخت‌تر كرده است. »
اذعان این روزنامه اصلاح‌طلب به رشد افسار گسیخته و بی‌ظابطه نرخ اجاره بها در طی 6 سال گذشته در حالی است که رئیس‌جمهور محترم که عملکرد او در سال‌های سکانداری ریاست دستگاه اجرایی کشور ثمره‌ای جز رکود اقتصادی و تورم بی‌سابقه و افسار‌گریخته برای مردم حاصلی نداشته، با اشاره به وعده انتخاباتی خود در سال 92 مبنی بر اینکه هم چرخ اقتصاد باید بچرخد هم چرخ سانتریفیوژها‌، اخیرا مدعی شده است که به وعده خود عمل کردیم! هم چرخ اقتصاد بهتر می‌چرخد هم سانتریفیوژ!
اظهارات این روزنامه اصلاح‌طلب در حالی است که وضعیت امروز مسکن ماحصل مدیریت 6ساله وزیر پیشین راه و شهر‌سازی دولت تدبیر و امید یعنی عباس آخوندی است. این وزیر پیشین که در شمار اصلاح‌طلبان نیز هست در پایان 6سال وزارت خود بادی به غبغب‌انداخت و گفت که به این موضوع که در این سال‌ها حتی یک خانه هم نساخته است افتخار می‌کند! و همین روزنامه‌های اصلاح‌طلب نیز به تشویق وزیر نساختن‌ها پرداختند. حالا باید کدام کار اصلاح‌طلبان را باور کنیم؛ اشک تمساح برای افزایش اجاره بها را یا تشویق وزیری که به خانه نساختنش افتخار کرد؟