kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۲۶۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷

آمادگی هلال‌احمر ایران برای ارسال 120 تن مواد غذایی و دارو به غزه

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور از تامین و آماده بودن 120 تن امکانات اولیه زیستی از قبیل مواد غذایی، دارو و تجهیزات برای ارسال به غزه خبر داد.
محمد فرهادی در حاشیه بازدید از اردوی نشاط و امید شاخه دانشجویی جوانان هلال‌احمر در مصاحبه با ایرنا در بندر انزلی گفت: با فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ برای ارسال این امکانات در تماس هستیم.
وی خاطرنشان کرد: 70 نفر نیروی امدادی درمانی متشکل از پزشک، پرستار و امدادگر برای اعزام به غزه و همچنین تعدادی آمبولانس نیز برای اهداء به مردم غزه آماده شده‌اند و کمک‌ها استمرار خواهد داشت.
فرهادی تصریح کرد: بر اساس اصول هفت‌گانه شکل‌گیری جمعیت از جمله بشردوستی، یگانگی، بیطرفی، بی‌غرضی و جهان‌شمولی از امدادرسانی به مردم بی‌گناه غزه کوتاهی نخواهیم کرد. همچنین در این مراسم رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور با اشاره به آموزش 625 هزار دانش‌آموز در قالب طرح دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) گفت: دانش‌آموزان را در 10 هزار مدرسه آموزش می‌دهیم.
وحید قبادی دانا با اشاره به تشکیل کانون‌های غنچه‌های هلال در مدارس پیش‌دبستانی در سال آینده افزود: پیش‌بینی ما این است که در سال تحصیلی آینده هشت هزار کانون دانش‌آموزی در شش هزار دبیرستان و دو هزار دبستان شکل دهیم. وی تصریح کرد: نخستین اردوی دانش‌آموزی در اردوگاه شاخه زیتون منجیل فعالیت خود را در هفته دولت به طور رسمی آغاز می‌کند.