kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۲۴۵
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۲
دبیرکل جامعه فاطمیون:

طرح تکریم بانوان، آسایش و امنیت شغلی آنها را افزایش می‌دهد

دبیرکل جامعه فاطمیون با تأیید اقدام شهرداری تهران برای اختصاص اتاق‌های جداگانه به زنان، گفت: این کار ضریب آسایش و امنیت شغلی آنها را افزایش می‌دهد لذا انتقادهای صورت گرفته به طرح تکریم بانوان در شهرداری را منطقی نمی‌دانم.
دبیرکل جامعه فاطمیون جداسازی اتاق‌های زنان و مردان در ادارات را کار بسیار خوبی دانست و ادعا کرد: مهم نیست که روی این کار چه اسمی بگذارند؛ این حرکت پسندیده است.
وی ادامه داد: حتی در کشور غیرمسلمانی مانند ژاپن، زنان تقاضای این تفکیک را به مسئولان خود دادند، لذا در قطارهای درون‌شهری نیز اگر مردی وارد کوپه زنان شود، زنان بدحجاب زودتر از سایرین اعتراض می‌کنند چون امنیت خود را در تفکیک کوپه‌ها می‌بینند.
رحیمی تصریح کرد: نمی‌توانیم سرمان را مانند کبک زیر برف کنیم و منکر وجود فساد شویم، بسیاری از منشیان و کارمندان مورد سوءاستفاده مدیران خود چه در شرکت‌های خصوصی و چه در ادارات دولتی قرار می‌گیرند. متاسفانه فساد یکی از واقعیت‌های تلخ جامعه ماست.
این فعال حوزه زنان افزود: حتی در حکومت پیامبر اکرم (ص) احکام ثانویه وضع می‌شد و اگر اکنون مسئولان انقلاب اسلامی به این نتیجه رسیده‌اند که اتاق زنان و مردان در ادارات از هم جدا شود، به معنای زیر سوال بردن مسئولان قبلی نیست.
این فعال حوزه زنان با اشاره به آموزه‌های دین اسلام اظهار کرد: براساس دیدگاه‌های اسلام اختلاط بین زن و مرد را باید به حداقل برسانیم، اما برخی قصد دارند از طریق مخالفت با جداکردن محل کار زنان ادای روشنفکری دربیاورند، این در حالی است که زنان باید 8 ساعت در کنار آقایان همکار حضور داشته باشند و حتی آسایش لازم را برای تلفن زدن ندارند و آقایان هم احساس راحتی نمی‌کنند.
رحیمی تاکید کرد: لازم است حکومت اسلامی شرایط اشتغال زنان را در بخش‌های دولتی فراهم آورد و زمینه‌های سوءاستفاده از زنان در بخش خصوصی را به شدت کاهش دهد. وی با اشاره به اوایل پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، اتوبوس‌ها مختلط بود و زنان و مردان باید مدت زمان طولانی را داخل اتوبوس‌ها در وضع فلاکت‌باری به سر می‌بردند. زمانی که تصمیم به تفکیک قسمت زنان از مردان گرفته شده، عده‌ای از این خانم‌ها و آقایان همیشه معترض به این تصمیم ایراد گرفتند و آن را اتوبوس ابن ملجم و مصداق تندروی خوارج دانستند، این در حالیست که نه فقط در ایران بلکه در کشورهای دیگر نیز قسمت زنانه اتوبوس‌ها تفکیک شده است.دبیرکل جامعه فاطمیون تاکید کرد: باید تلاش کنیم اشتغال زنان به ویژه در اداره‌های دولتی افزایش یابد؛ چراکه آنان در محیط‌های دولتی امنیت بیشتری دارند و خانواده‌ها به این محیط اعتماد بیشتری می‌کنند. در نتیجه باید به دنبال تخصیص سهمیه‌ای برای اشتغال زنان در تمام ادارات باشیم، البته تصمیم شهرداری تهران هیچ آسیبی به اشتغال زنان وارد نکرده است.
رحیمی اضافه کرد: با توجه به آنکه بیشتر مسئولان مرد هستند، ممکن است به نظر برسد که تصمیم به جداسازی اتاق زنان و مردان موجب کاهش فرصت‌های شغلی زنان می‌شود.
وی افزود: لازم است در جهت کاهش فساد راهکارهای لازم را بیندیشیم البته انجام کار فرهنگی خوب است با این حال باید اختلاط بین زن و مرد را به حداقل برسانیم.این فعال حوزه زنان با بیان اینکه زنان شاغل به سه دسته تقسیم می‌شوند، گفت: برخی از زنان صاحب فکر و اندیشه هستند و برای شکوفایی استعدادها و توانایی‌های خود و جامعه کار می‌کنند، برخی دیگر از زنان ناگزیر از فعالیت اقتصادی برای تامین معاش خانواده هستند و باید زمینه‌های لازم برای اشتغال آنان فراهم شود، دسته سوم شامل زنانی می‌شود که دوست دارند در جامعه حضور داشته و شاغل باشند.
رحیمی در پایان گفت: لازم است مشاغل منعطف برای زنان در نظر گرفته شود تا آنان ضمن رسیدگی به امور منزل، همسر و فرزندان بتوانند درآمد و استقلال اقتصادی داشته باشند.