kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۲۴۴
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۲

حوادث کوتاه از کشور


    زمین‌لرزه در کاکی
تهران- ایرنا: زمین لرزه‌ای به بزرگی 5 درجه ریشتر عصر جمعه حوالی کاکی واقع در استان بوشهر در جنوب ایران را لرزاند.
به گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین‌لرزه ساعت 19 و 18 دقیقه و 7 ثانیه عصر روز جمعه در عمق 22 کیلومتری حوالی کاکی مرز استان‌های بوشهر و فارس به وقوع پیوست.
گزارشی از تلفات و خسارات احتمالی زمین‌لرزه دریافت نشده است.
سد چای قربانی گرفت
ارومیه- فارس: معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: چهار نفر در آب سد شهر چای گرفتار شده بودند که با تلاش امدادگران 2 نفر نجات یافته و 2 نفر دیگر به  دلیل فشار آب جان خود را از دست دادند.
جابر ثوابی افزود: ناآشنایی به فنون شنا، فشار زیاد آب و بی‌توجهی به علایم هشداردهنده علت این حادثه بوده است.
سقوط از پشت بام
یزد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی یزد از سقوط پسربچه 6 ساله از پشت بام منزل مسکونی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ سپهوند گفت: این کودک مشغول بازی در پشت بام منزل بوده که به علت فقدان حفاظ در لبه پشت‌بام از ارتفاع 5 متری سقوط کرد و در اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
وی افزود: جسد کودک تحویل پزشکی قانونی شد.
بهمنشیر مرد جوان را برد
آبادان- واحد مرکزی خبر: رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی آبادان گفت: مرد 30 ساله‌ای که برای نجات فرزندش، خود را به داخل رودخانه بهمنشیر انداخته بود، به علت آشنا نبودن با فن شنا غرق شد. فرهانی‌پور افزود: گروه غواصی سازمان آتش‌نشانی تاکنون موفق به یافتن جسد وی نشده‌اند.
ریزش دیوار جان کارگر را گرفت
اراک- خبرنگار کیهان: 3 نفر کارگر هنگام تخریب یک ساختمان فرسوده واقع در خیابان جمهوری ساوه، بر اثر ریزش دیوار ساختمان به شدت آسیب دیدند. آسیب‌دیدگان توسط ماموران انتظامی و اورژانس به بیمارستان شهید مدرس انتقال یافتند. یکی از مصدومان به علت شدت جراحات در بیمارستان جان باخت.به گفته فرمانده انتظامی ساوه، در این زمینه پرونده‌ای تشکیل شد و مراتب تحت رسیدگی است.
آتش‌سوزی در پازنان سپیدار
یاسوج - واحد مرکزی خبر: آتش‌سوزی کوه پازنان سپیدار در شهرستان بویراحمد مهار شد. در این آتش‌سوزی که از ساعت 14 جمعه آغاز شده و تا اواخر شب ادامه داشت، حدود 30 هکتار از مراتع و پوشش گیاهی این منطقه طعمه حریق شد. رئیس منابع طبیعی بویراحمد گفت: بر اثر این آتش‌سوزی بیش از 100 اصله درخت بلوط، کیکم و بنه خاکستر شد.
نظری، عامل این آتش‌سوزی را گردشگران و مسافرانی دانست که با بی‌احتیاطی مسبب این آتش‌سوزی شدند.
25 هکتار جنگل طعمه حریق شد
دهدشت - ایرنا: رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه جمعه شب گفت: 25 هکتار از مراتع  جنگلهای منطقه کلات دشمن زیاری این شهرستان دچار آتش‌سوزی شد.
سید هدایت‌الله آویزش افزود: با بررسی کارشناسان این آتش‌سوزی از سوی یکی از چوپانان به خاطر چرای گوسفندان دیگر مناطق در این منطقه رخ داد.
وی اظهار کرد: این آتش‌سوزی بعد از 15 ساعت با تلاش بی‌وقفه نیروهای منابع طبیعی، هلا‌ل احمر، سپاه و بسیج شهرستان مهار و خاموش شد.
فروش زمین با وکالت‌نامه جعلی
اصفهان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه اصفهان گفت: در پی مراجعه فردی به این پلیس و اعلام شکایت مبنی بر اینکه فردی با هویت جعلی به بنگاه‌ معاملات ملکی وی مراجعه و دو قطعه زمین را به مبلغ 4 میلیارد و 200 میلیون ریال به وی فروخته است ولی پس از بررسی متوجه شده وکالت فروش این دو قطعه زمین جعلی و ساختگی بوده، موضوع شناسایی و دستگیری این فرد کلاهبردار در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.سرهنگ بلفکه افزود: با دستگیری این فرد و انتقال وی مشخص شد که وی با همکاری افرادی دیگر در زمینه جعل و کلاهبرداری فعالیت داشته که در این مورد نیز پس از جعل مدارک و اوراق شناسایی با هویت‌های جعلی اقدام به جعل وکالتنامه فروش این دو قطعه زمین به فرد شاکی کرده‌اند و دوباره نیز قصد داشته‌اند دو قطعه زمین دیگر را به همین روش به فرد دیگر به فروش برسانند که خوشبختانه پس از دستگیری در انجام این کار ناکام ماندند.وی با بیان اینکه همدستان این کلاهبردار نیز دستگیر شدند، گفت: در این مورد پرونده‌ای تشکیل شد و متهمان به مراجع قضایی معرفی شدند.
دستگیری عطار موادفروش
اراک - خبرنگار کیهان: فردی که در پوشش عطاری، اقدام به فروش مواد مخدر و روان‌گردان کرد، در فراهان استان مرکزی، شناسایی و دستگیر شد.
در بازرسی از این واحد صنفی مقدار یک و نیم لیتر شربت متادون 300 عدد قرص روان‌گردان و تعدادی قرص متادون و 10 گرم ماده مخدر تریاک کشف شد.
محکومیت کلاهبردار
شیراز - خبرنگار کیهان: رئیس‌کل دادگستری فارس از صدور حکم محکومیت 17 سال حبس برای یک کلاهبردار حرفه‌ای در جهرم خبر داد.
ذبیح‌ا... خداییان افزود: متهم به هویت «الف.ن» از 485 نفر وجوهی را به بهانه فروش سیمکارت تلفن همراه دریافت و از استرداد آن خودداری کرده است.
مواظب کلاهبردار پیامکی باشید
بروجرد - خبرنگار کیهان: اخیرا افرادی با انتشار پیامکی در سطح استان با این مضمون که «سکه و مجسمه‌های قدیمی پیدا کرده و قصد فروش به افراد مطمئن را دارند» آنها را به مناطق دور دست برده و با دادن چند سکه در اولین ملاقات، در معاملات بعدی از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.
تحویل چک گمشده
رشت - واحد مرکزی خبر: شهردار تالش گفت: کارمند شهرداری این شهر 23 فقره چک به مبلغ 107 میلیون تومان پیدا کرد با جستجوی فراوان آنها را به صاحبش بازگرداند. جعفرنخستین شهردار تالش گفت: چک‌ها که در وجه حامل و به تاریخ امروز امضا شده بود به صاحب داده شد.کارمند شهرداری تالش در این باره گفت: برای جلب رضایت خدا چک‌ها را به صاحبش برگرداندم.