kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۲۴۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱
در اعتراض به عدم پیگیری و نپرداختن دیه صورت گرفت

تجمع خانواده دانش‌آموزان شین‌آبادی مقابل دفتر ریاست جمهوری

پس از گذشت نزدیک به دو سال از حادثه آتش‌سوزی در مدرسه شین‌آباد، هنوز مشکلات آن‌ها مرتفع نشده و به ناچار روز گذشته برای احقاق حقوق خود در مقابل ریاست جمهوری تجمع کرده‌اند.
پیش از این مقرر شده بود که روند درمان و پرداخت دیه دانش‌آموزان آسیب دیده در آتش سوزی شین‌آباد توسط دولت، وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری شود، اما با گذشت حدود 18 ماه از این حادثه دلخراش، هنوز مشکلات این دسته از دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها همچنان ادامه دارد و متولی پاسخگویی به مشکلات آن‌ها مشخص نیست.
پدر یکی از دانش‌آموزان حادثه دیده در مدرسه شین‌آباد در این خصوص گفت: هیچ جوابی درباره دیه فرزندانمان نمی‌دهند و می‌خواهند نصف دیه را پرداخت کنند.
راک با بیان اینکه از زمان تجمع، هنوز کسی سراغی از حال و اوضاع ما نگرفته است، خاطرنشان کرد: تمام خانواده دانش‌آموزانی که در مدرسه شین‌آباد حادثه دیده‌اند جلوی ریاست جمهوری تجمع کردیم.
وی با بیان اینکه بیمه ایران می‌خواهد نصف دیه فرزندم را پرداخت کند، تصریح کرد: دیه فرزندم 455 میلیون تومان است که بیمه ایران می‌خواهد کمتر از نصف آن یعنی 165 میلیون تومان را پرداخت کند.
وی گفت: ما این موضوع را قبول نداریم. ضمن اینکه بیمه ایران می‌خواهد از ما تعهد محضری بگیرد تا شکایتی نکنیم که ما این موضوعات را قبول نداریم.
این پدر داغدیده تصریح کرد: در تهران و در آذربایجان غربی نتیجه نگرفتیم و از طرفی هم آموزش و پرورش فقط قول می‌دهد.گفتنی است دانش‌آموزان حادثه دیده و خانواده آن‌ها دچار مشکلات روحی و روانی و همچنین اقتصادی فراوانی شده‌اند که متأسفانه در پرداخت دیه این دانش‌آموزان هم مشکلاتی وجود دارد.ظاهراً دیه این دانش‌آموزان به آموزش و پرورش استان پرداخت شده است، اما این نهاد با گذشت بیش از 2 سال از حادثه از پرداخت دیه به خانواده‌ها خودداری میکند. وزیر آموزش و پرورش هم به طور تلویحی این موضوع را تایید کرده است.
علی‌اصغر فانی  در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص مشکل اولیای دانش آموزان شین آبادی مبنی بر این که آموزش و پرورش دیه دانش آموزان را پرداخت کرده اما این دیه به آموزش و پرورش استان پرداخت شده است و آموزش و پرورش استان نیز با دریافت وکالت نامه‌ای از سوی آنان مبلغ دیه را به خود اولیا پرداخت نمی‌کند، گفت: معاون پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش پیگیر این موضوع است و من این موضوع را به ایشان منتقل می‌کنم !
ظاهراً آموزش و پرورش استان مربوطه، در پی سهم‌خواهی از دیه کودکان در آتش سوخته است که با گذشت دو سال هنوز این پول به دست خانواده‌های داغدیده نرسیده است!