kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۲۴۱
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱
قائم‌مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

هر 3 ساعت یک نفر به دلیل مصرف مواد مخدر در کشور فوت می‌کند

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: هر سه ساعت یک نفر به دلیل مصرف مواد مخدر در کشور فوت می‌کند.
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علیرضا جزینی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مبارزه با مواد مخدر از موضوع های اساسی در کشور است از همکاری یک هزار و 851 سازمان مردم‌نهاد با ستاد مبارزه با مواد مخدر در کشور خبر داد و گفت: نیاز است سازمان‌های مردم نهاد در زمینه مواد مخدر افزایش یابد.
جزینی بر استفاده از رسانه برای آموزش و پیشگیری از مواد مخدر تاکید و به جمع‌آوری معتادان متجاهر اشاره کرد و گفت: معتادان مذکور را می‌توان در مراکز ماده 15 نگهداری کرد.جزینی هزینه نگهداری معتادان متجاهر در مراکز ماده 15 را به عهده ستاد مبارزه با مواد مخدر دانست و اظهار کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر بر اجرای ماده 16 و راه‌اندازی مراکز نگهداری معتادان متجاهر تاکید دارد.
قائم‌مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه مقابله با کارگاه‌های ساخت شیشه امسال در دستور کار است، به فوت تعداد 109 نفر معتاد سال گذشته در کشور اشاره کرد و گفت:‌ در هر سه ساعت یک نفر به دلیل مصرف مواد مخدر در کشور فوت می‌کند.وی با بیان اینکه تعداد افراد فوتی به دلیل مصرف مواد مخدر در سال‌های 91 و 92 در کشور کاهش پیدا کرده است، یادآور شد: هدف ستاد مبارزه با مواد مخدر پیشگیری از مرگ‌ومیر افراد است.
قائم‌مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به تعامل دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی در راه‌اندازی مراکز مجاز ترک اعتیاد، اظهار کرد: تلاش شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر  در زمینه مذکور موثر است.
وی با اشاره به اینکه چهاردهم درصد دانش‌آموزان کشور شیشه مصرف می‌کنند. مصرف مواد مخدر را نگران‌کننده خواند و با اعلام اینکه یک درصد دانش‌آموزان کشور مصرف‌کننده مواد مخدر هستند افزود: این دانش‌آموزان از اول متوسطه به بالا را شامل می‌شوند. جزینی گفت: 1/3 درصد جامعه دانشجو کشور نیز مصرف‌کننده مواد مخدر هستند. وی افزود: هروئین و شیشه نخستین مواد مصرفی افراد مراجعه‌کننده به کمپ‌ها است.